Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kikar på att investera i en första bil för mig själv och familjen och eftersom att den nyligen utökats med två barn blir ju V70 det självklara valet :D. Jag levde fram tills ganska nyligen i villfarelsen att DSTC var standard på alla V70 men det visade ju sig inte vara så förrän modellår 2005. Då jag sätter detta väldigt högt på listan över vad bilen skall ha undrar jag om någon här vet något om hur vanligt det var som tillval på tidigare modeller. Är det fåfängt att leta en 2003-2004a med DSTC utan lika bra att ställa sig in på en 2005a från början (och därmed högre pris...)?
Gjorde en sökning på blocket på V70 + antisladd årsmodell 01-04. Fick då upp 38 träffar. Gjorde även en sökning på v70 + DSTC fick då 37 träffar. Så visst finns dom. Sen kan ju ja tycka att faceliften från 05 är snyggare....

Hur mkt hade du tänkt lägga på bil då`?
ja från 05 är det standard & om jag mins rätt så ingick det i nått paket på 04:or, så där bör man hitta några stycken. sen är det inte många som har det (men givetvis har jag det på min 00:a)

det gäller att kolla noga på anonerna, många skriver att dom har DSTC eller antisladd, men dom har det inte...
Hej.
Jag köpte en V70 T5'a -01 för fyra år sedan och jag letade ca 3 mån innan jag hittade min bil med rätt utr inkl DSTC. ( Importbil. Nästa inga svenska bilad hade den funktionen)
DSTC fungerade mycket bra på senaste fjällresan där man körde på mycket hala vintervägar.

Lycka till!
//Jimjam
DSTC AV har jag också, men vad hjälper det när man bara har krafsande i framänden? :cry: Nu när vintern kommer saknar jag Audin jag hade. Inga elektroniska hinder och fyrhjulskrafs. Kul kul! Nog skulle det sitta fint med en R men den investeringen kan jag inte motivera för mig själv tyvärr.
Någon får rätta mig, jag har fått för mig att från någon årsmodell går det bara att stänga av anti-slir funktionen i DSTC på vanliga V70N. Anti-sladd komponenten (Active Yaw Control är konstant på för säkerheten).

O visst har man sneglat på Audi-bilar... en RS6 eller S8 vore inte helt fel. Dock är det (minst?) 2x pengarna för en ny sån jmf Volvo R (som inte längre säljs). Dock fattas trissvinsten ännu ...
flyvert skrev:Någon får rätta mig, jag har fått för mig att från någon årsmodell går det bara att stänga av anti-slir funktionen i DSTC på vanliga V70N. Anti-sladd komponenten (Active Yaw Control är konstant på för säkerheten).
Är det inte så på alla årsmodeller med DSTC? Min 01 är det så på.
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]