Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av djeppe
Har spanat in en V70 (02:a) som jag är lite sugen på. Har kollat fordon & ägaruppgifter på transport styrelsens hemsida och funnit att bilen är avställd, Besiktningstermin: 2009-06-01 - 2009-10-31.
Min fråga är:
Om man köper denna bil genom en bilfirma, är det standard att dem besiktigar den innan jag hämtar den eller kommer det bli min första uppgift som ny-bilägare? Känns som att köpa grisen i säcken i så fall.

///Jeppe
De är oftast avställda på firmor då de har speciella bilhandlarförsäkringar. Begär att den lämnas nybesiktigad till dig om du köper med ev. problem åtgärdade så är det ur världen! Du kommer dessutom få en räkning på skatten. Ganska vanligt, de ställer av bilarna och får tillbaka skattepengar, du köper och får betala in.
skulle bli ganska dyrt att betala skatt på alla bilar som står på en bilfirma, finns ingen anleding att ha dom påställda.
Jo det med skatten säger sig själv, onödig utgift för handlaren, det var mest besiktningen jag är lite osäker på. Ska kolla på bilen imorgon och höra vad bilhandlaren har att säga om saken.
Go kväll.
djeppe skrev:Jo det med skatten säger sig själv, onödig utgift för handlaren, det var mest besiktningen jag är lite osäker på. Ska kolla på bilen imorgon och höra vad bilhandlaren har att säga om saken.
Go kväll.

vill han sälja bilen besiktigar han den åt dig , om du kräver det :wink:
djeppe skrev:Ja det får man hoppas. Köper den inte obesiktigad, det är ju en sak som är säker.
Efter som den måste besiktigas senast 31/10, så måste han besiktiga bilen, om det inte redan är gjort, för att kunna sälja den körklar.

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]