Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

juste skrev:
Fisch skrev: Är det bara jag som lämnar nycklarna i tändningslåset om nätterna?
Antagligen..... :wink:

Jag gör det ...
Har glömt nycklar i ytterdörren emellanåt också..
Skönt att bo på landet där alla känner alla :D
Senast redigerad av 1 blådåren, redigerad totalt 0 gånger.
Om det är ett originallarm så låser den (igen) om ingen dörr öppnas efter avaktivering, om dörrkontakten inte funkar så får larmet inte veta att dörren varit öppen och låser därmed!.
(kolla om innerbelysningen funkar på alla dörrar!!)

Om du har ett eftermarknadslarm så finns precis den funktionen du beskriver på äldre larm, bilen låser sej själv automatiskt en stund efter tändningsfrånslag och stängd dörr, tror tom att det gick att ställa tiden för det på en del larm ( risk för minnes fel här!!).

Har du nån aning om vad för larm som är monterat??
Utseende på fjärrar?, dekaler?, blinkindikeringen i rutan??.
tompa76 skrev:Nån villig o testa :) Thomas ? hehe. Jag har inkan inte reserv nyckel i Norge så jag kan inte testa , Ska høra lite på Volvo då... Eller om de ær min bil som ær handikappad...
Det är nog så att du har nåt fel. Har någon gång glömt kvar nycklarna i bilen utan att den låst sig.
Jag hade exakt samma problem. Lösningen var som nämnts att fixa kontakterna vid dörrarna. De hade oxiderat inne i kontakterna. Enkelt att åtgärda, skruva ur skruven som håller kontakten, plocka loss den från sitt vita kontaktstycke, kör in en flat mejsel i de svarta clipsen på kontaktens mitt, dela kontakten, rengör, montera ihop. De främre hade oxiderat sönder, trasiga stift. Må byta dessa+kontaktstyckena!
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]