Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mr 76
Bil: V70N-01

Båda mina lampor i nummerplåtsbelysningen har lagt av.

Tänkte först att det var säkringen som hade gått (Nr 31 i säkringsboxen i kupén) men den var hel. Köpte då 2 st nya lampor, men det fungerar ändå inte.

Jag har även plockat ner inredningen i bagageluckan för att se om det är någon kontakt som kan ha lossnat, men kan inte se/känna att så är fallet.

Alla mina bakre lampor (förutom nummerbelysningen då) fungerar och jag har även testat bakre torkaren och även den fungerar.

Vad är det som strular???

Det kanske finns någon mer säkring/relä eller dylikt som styr denna belysning.

Måste vara någon mer som har drabbats av detta......

Tacksam för råd och tips på vad som kan vara felet.

// Mr 76
Jag skulle sätta en slant på det JimDK nämner. De flesta el-relaterade fel i baklucke-regionen på V70N beror på denna dåliga konstruktion. Sök på "baklucka" och "kablar" så kommer du nog hitta lite info om detta vanliga fel!

Mvh
/Fred
Tack för svaren....

Befarade att det var denna kabelstam som var av. Jag har ju själv tidigare läst om detta vanliga fel.

Är kabelstammen skarvad på några ställen? Jag menar om jag kan lossa kabeln på några ställen och mäta upp ifall det går fram ström. Detta för att jag ska se var kabelbrottet är.

Hur går man tillväga för att laga ett eventuellt kabelbrott vid bagagegångjärnet. Kan man komma åt kablarna genom att plocka ner inredningen i taket eller hur gör man?

Ni som har bilder på detta projekt får gärna lägga upp dem.....

// Mr 76

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]