NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larek
jag har under en tid försökt sälja min V50 1.8 -06 Limited Edition. Intresset har varit, lindrigt sagt, svalt. Är det så generellt med alla V50-modeller eller är det bara 1.8:an? Jag tycker ändå att jag begärt ett pris i underkant.
Användarvisningsbild
av opA
Finns alldeles för många 1.8 på marknaden just nu.. kolla vilken sida som helst som säljer / har just V50 1.8 till salu.. marknaden exploderar.

Sedan att motorn faktiskt är ganska tråkig att köra gör inte saken bättre :)
av Lövet
1,8F är en motor som främst tilltalade tjänstebilsbilister. För en andrahandsköpare så är inte 1,8F särskilt förmånlig längre tyvärr. V50 är också i minsta laget för många barnfamiljer och dessa utgör en stor grupp begagnatkombiköpare.

Kan för övrigt nämna att det var nästan monumentalt segt att sälja min S40T5 AWD trots att jag var överlägset billigast på Blocket.
av Larek
andreas_lofgren skrev:1,8F är en motor som främst tilltalade tjänstebilsbilister. ..
Det är en 1.8 utan F
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Då kanske det är ännu värre eftersom den inte klassas som miljöbil?
Jag kan bara instämma med de föregående kommentarerna att den motorn är inte särskilt upphetsande. Särskilt när turbomodellen drar såpass lite bensin, den drar t.o.m mindre än sin kollega 2.4 utan turbo!
Användarvisningsbild
av Fellow
Kan tänka mig att den är svårsåld. Fick svar efter 3 timmar på min bil att dem SKA ha den. En bilfirma som på kunds räkning skulle ha bilen för utsatt pris trots att jag sa att det är en massa saker jag vill fixa för att kunna sälja den och känna mig ärlig. Sjukt, men sålde inte bilen då jag bestämde mig för att behålla den. En s40N T5 unik med steg 2 kit som gått nu 10 000 mil och skulle få 140 000 kr rakt av.

Tyckte det luktade bedrägeri lite att dem punkt slut skulle ha den vare sig de var saker som inte var klart. Hade min a-stolpe färdigspacklad och bagageinredningen skulle kläs om så den var nerslipad osv. Trasig högtalare som jag bytt ut nu då men.
Användarvisningsbild
av SvenB
Larek skrev:jag har under en tid försökt sälja min V50 1.8 -06 Limited Edition. Intresset har varit, lindrigt sagt, svalt. Är det så generellt med alla V50-modeller eller är det bara 1.8:an? Jag tycker ändå att jag begärt ett pris i underkant.
Tyvärr, för dig, finns det många före detta tjänstebilar -06:or till salu just nu. De nyare går lättare att sälja.

Och att V 50 1,8F är tråkig att köra vill jag inte hålla med om. Givetvis är det mera "ös" i de större motorerna, speciellt turbo.
Användarvisningsbild
av Guligan
Vad begär du för bilen då?
Användarvisningsbild
av poseidon
Larek skrev:
andreas_lofgren skrev:1,8F är en motor som främst tilltalade tjänstebilsbilister. ..
Det är en 1.8 utan F
Det finns ju typ 160 st 06-07 V50 i sverige på blocket. Å det skiljer ju inget i pris mellan F å inte F enligt blocket så det finns ju egentligen ingen anledning att köpa en utan F då man ökar valmöjligheten på bränslefronten.

Det är väl bara att sänka priset eller åka till Volvo å köpa en lös F-bokstav..... 8)

Varför lämnade du inte den som inbyte när du tog ut din V70?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Det beror nog på vad det är för V50.

Min D5 har stigit i värde sedan maj (när jag köpte) med 5-10%. Jag bävar dock för framtiden. Dieseln kommer med all sannolikhet bli dyr de närmaste åren. Bensinen har framtiden för sig.

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]