NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
du ska ha A3B3 olja i den.

mekonomen gör reklam för deras olja som om den var billig, du kan köpa liknande olja hoss os för halva priset mot vad dom tar !
av jaj
Välj en olja som uppfller kravet WSS-M2C913-B.
Det står på burken om den uppfyller kravet.
Biltema har ingen olja av högsta normalt förekommande olje kvalitet, och inte någon till din flexifuel.
Senast redigerad av 1 jaj, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av opA
Säger som de flesta.. har du en bil för ~150-200.000 ska du för fasiken inte snåla in och köpa oljor för 10 kr / litern som du inte har en aning om vart den kommer ifrån eller hur den är framställd.

Jag skulle då aldrig någonsin få för mig att köpa Biltema olja till min bil.. det får kosta vad det kostar när man har en bil som förtjänar bättre.

Min gamla renault megane -97 fick smaka biltemas oljor och ja.. den mår som den mår just nu.
av jaj
CarMan skrev:du ska ha A3B3 olja i den.

mekonomen gör reklam för deras olja som om den var billig, du kan köpa liknande olja hoss os för halva priset mot vad dom tar !
Hej.
Det stämmer inte med Volvos instruktionsnbok!

Hur motiverar du denna låga spec på oljan?
Volvo har ingen bil i produktion som rekommenderar så lågt specad olja!

Rätta mig om jag har fel.
Gärna vilken instruktionsbok som godkänner detta ... alla fins ju på nätet att läsa ...
A3B3 är väl i dagsläget en lågspecad olja som är pase för alla nya bilar!

Du mer än antyder att det inte skulle finna[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]