Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, jag provar mitt första inlägg här på forumet.
Jag har googlat och sökt ordentligt på olika forum men jag hittar inte lösningen till mitt problem.

Det är så att jag för några dagar sedan skulle hämta frugan från jobbet, allt var frid och fröjd med bilen.
På väg hem så slutade fläkten att fungera, HELT död.
Rec, ac på/av och bakrute värmarens knappar fungerar heller inte det blinkar om ac'n och rec då och då.

Jag googlade runt och såg först att detta var ett vanligt fel på V40 att man bara kan byta transiston så jag köpte en ny från volvo och efter att ha lyckas skuva loss den övre skruven så bytte jag transiston.
Men mysteriet var inte löst, samma fel.
Jag mätte så den kontakten som går in i transistorn (tre ports) gav ström men den ger knappt 0.12 anp. ström.

Snälla någon som kan hjälpa mig ?
Jag måste ha skrivit fel det ska va som du säger 0.12V.
Jag använde en spänningsmätare på tre ports kabels som fästs fast på transistorn.

Hur menar du med att koppla ström direkt till fläkten, några enkla tips på att göra det?
Tacksam för allt tips, föresten så märkte jag idag att även cigguttaget nu är ström löst.
Kollat båda säkringsdosorna?

Minns inte riktigt hur kontakten ser ut till fläkten så jag vet inte hur krångligt det är att koppla.
Men du behöver alltså ta ström direkt från bilens batteri eller något annat 12v batteri och dra kablar direkt mellan kontakterna på fläktmotorn och batteriet.
OBS! Tänk på att det kan vara livsfarligt att kortsluta ett batteri så var försiktig när du kopplar.

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]