NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maddy
Hei!

Har surfa litt på nett nå og bestemt meg for og ettermontere xenon til bilen min. Det jeg egentlig lurer på er om noen har litt erfaring rundt dette? Gjerne på S40/V50. Er disse settene jeg har sett på: http://www.dybvik-trading.no/product.asp?p=4647

Bør jeg gå for fjernlys og nærlys? Bare fjernlys? Bare nærlys? Setter stor pris på alle som har noe informasjon rundt dette! :D
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jag har ingen S40N men en S40 med xenonkonverterat helljus (fjernlys).
Tycker absolut det är värt pengarna.

Vet inte hur reglerna är i Norge men i Sverige är det olagligt att konvertera både hel och halvljus.
Däremot så kollar de aldrig helljuset (mer än att det fungerar) så där är det inget problem.
Då det gäller halvljus (nærlys) råder det delade meningar. Många hävdar att det bländar och att det inte går att få bra och andra menar att man kan justera detta så att det inte bländar.
Har själv inte någon klar åsikt om den saken än. Men kan säga så mycket att det är klart en risk att det bländar om du monterar det på halvljuset.

Ett råd till. Välj inte mer än 6000k väljer du mer förlorar du en del i ljusstyrka. Jag har 4300k vilket ger mest ljus och ändå mycket vitare än det gulaktiga halogen-ljuset.
av frippe87
Läste på xenonkungen hemsida tror jag att det var, där stod det att det var lagligt att konvertera helljusen, alla säger olika verkar det som, men frågan är vad som är rätt?
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Tror det kan ha att göra med bilens helhets godkännande eller vad det heter. Man får ju inte egentligen sätta på för annorlunda hjul heller t.ex. Men ibland så är det ju så att SBP godkänner något som en polis skulle underkänna vid flygande besiktning :???:

Du mer än antyder att det inte skulle finna[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]