Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej! tänkte köpa 19 tum till nästas sommar, kör på 18 tum R original fälgar nu. Är det dåligt för bilen på något sätt med större fälgar? tänkte på att det är en awd. Är ju replika fälgar jag tänkte köpa sånafall. Är det bara att handla eller ska man köra på 18 tum nästa år igen? någon som kör på 19 tum?
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: ändrade rubriken då könsord inte är så trevligt använda på forumet!!!
Det finns mer detaljer om en fälg än bara diametern.

Vilken bredd och ET har dom nya fälgarna? Du kan behöva montera större styrutslagsbegränsare för att förhindra att däck & fälg tittar in i motorutrymmet vid fulla rattutslag (o en R vänder man ju inte på en femöring om det inte är halkigt dvs... :lol: )

Och för att följa upp den tidigare diskussionen om R som familjebil anser jag att med 19" så tar den ett steg ifrån att vara den perfekta familjevolvon. Dyrare o stötigare o du har väl en sambo som ibland fickparkerar bilen bland gatsten och trottoarkanter? Är iofs nöjd med mina Michelin PS2 som har "fälgskydd" - det var betydligt lättare att skada fälgen med Pirellis P Zero Rosso som jag hade tidigare.

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]