Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag undrar om man kan stænga av automatiska låset. Har glømt ett antal gånger nyckeln i bilen och gått ut. Då bilen automastisk låser dørrarna så jag fått anvænda mina tjuv dyrk færdigheter. Hatar næmligen den funktionen. / Tompa
om du kommer ihåg att ta med dig dina dyrkverktyg kan du väl komma ihåg nyckeln istället :)

jag känner inte till denhär funktionen, hur gammal är din bil?
Hehe som tur har jag varit hemma. Nær man mekat eller bytt däck eller gjort något annat så har man kanske använt nyckel i bilen o gått ut. Sen låser den sig.. Kanske är nått fel då , Någon mer som haft liknande.. ? :shock:

Volvo v.40 Turbo -98
Är det inte så att om man låser upp med fjärren men inte öppnar ngn framdörr, så låser sig dörren igen efter en stund? (typ 20 sek) Vet inte om Volvo har den funktionen men många andra märken har. Tror inte att det går att koppla bort isf....
Tantan skrev:Är det inte så att om man låser upp med fjärren men inte öppnar ngn framdörr, så låser sig dörren igen efter en stund? (typ 20 sek) Vet inte om Volvo har den funktionen men många andra märken har. Tror inte att det går att koppla bort isf....
Visst är det väl så det funkar. På min iallafall.
Hur bär man sig då åt för att låsa in sina nycklar. Finns det någon annat villkor som låser dörrarna automatiskt, mer än om man låser upp med fjärrkontrollen och sedan inte öppnar dörrarna? Det kan ju vara bra att veta så att man inte "ställer till det" för sig.
Kan vara så att man låser upp öppnar bakdörren lägger ifrån sig nycklarna stänger dörren. (har ingen aning, nu spånar jag bara) :D kanske bakdörrarna inte påverkar automatiken??
Min låser sig inte av sig själv. Men ibland så vet jag att jag utan att tänka på det kommer åt någon av knapparna till fjärrkontrollen om man har den i jackfickan t ex när man böjer sig och fickan kläms ihop.
Finns det kanske någon annan vars bil låser sig automatiskt?
Det kanske är min som "avviker"?
För det är väl Volvos original du har?
tompa76 skrev:Händer väl ofta man går ut bilen o med nyckel i . Pröva o se om ni får liknande.. Annars nått fel på min..
Har aldrig hänt på min! det är nog nåt fel som är trasigt.....
De roligaste var nær jag skulle åka till en kompis stuga førra sommaren på vægen stannade jag till i skogen før att se lite på sjøn. Då jag gick ut o nyckeln var i o den låste sig .. Som tur var undrade han var jag var så han kom o hjælpte mej øppna bilen med lite lirkande.. Men ær de inte så på andra ska jag kolla upp det på Volvo. Kom o tenka på att jag har dåligt batteri i dosan om de kan vara nått med de,,
Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]

Ta bort kåpan över motorn och l&aum[…]