Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Då vet inte jag vad du har tittat på för bilar, för på min är kromlisterna inte silvermetallic i alla fall!

Sen är ju smaken som baken, så att vi tycker olika om hur det ser ut, det är ju inget man behöver diskutera, det är ju bara som det är.
av ragge
Variosboy skrev:Då vet inte jag vad du har tittat på för bilar, för på min är kromlisterna inte silvermetallic i alla fall!

Sen är ju smaken som baken, så att vi tycker olika om hur det ser ut, det är ju inget man behöver diskutera, det är ju bara som det är.
Jag pratade om railsen.

Kromlisterna runt fönstren tycker jag också funkar till alla färger, av någon anledning. Men det är helt sant att smaken är som baken och därmed olika.
av DavSan
Ragge! Du och jag kan inte vara mer överrens... Listerna rutorna handlade ju tråden om när jag startade
den men railsen är jag inte intresserad av, så Summumpojkarna får ha dem i fred=)
Sen åker "Ocean Race dimljusen" på i nästa vecka, och antagligen även MY10 grillen.
Allt för att få en personlig look!
av Lövet
Med det resonemang ni för skulle det ju i stort sett vara otillåtet att extrautrusta sin bil utöver paketutrustningen. Skinnklädsel i en Kinetic? Vilken skymf, ajabaja!!!
av Bitez
Personligen så tycker jag att det ser jätte bra ut med kromade railsen. Dock så är de inte kromade som sagt ngt åt silver hållet. Samtidigt så är även "ecc gubben" i ngt genomskinnligt färg som blir gul'/grön då det är mörkt, typ självlysande.

Hur som helst så är det förbannat fint :D:D:D:D:D:D:D:D:D
Användarvisningsbild
av Variosboy
andreas_lofgren skrev:Med det resonemang ni för skulle det ju i stort sett vara otillåtet att extrautrusta sin bil utöver paketutrustningen. Skinnklädsel i en Kinetic? Vilken skymf, ajabaja!!!
Vet inte om det är mitt inlägg du syftar på, men jag kände att nu när jag läste det i efterhand så låter det lite konstigt!

Jag har inget emot folk som köper till saker i efterhand och monterar på sina bilar. Det jag tycker är lite märkligt är hur volvo resonerar. Personligen skiter jag blankt i om någon åker runt i en 1.6D eller en T6:a, men det är ju många andra som bryr sig om sånt, och för att "pleasa" dom kunderna och agera Premium så borde kanske volvo tänk anorlunda för att göra modellerna mer specifika!?!?
Det är bara ytterligare en av anledningarna -anser jag- att volvo än en gång misslyckats med sitt Premium-tänk.

Det var min tanke bara..
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag trro inte det går att sätta kromlisterna runt rutorna i efterhand faktiskt. De klippsas dit och själv kromet är som en hel profillist i aluminium. Själva listen mot rutorna på dörrarna är bara nertryckt som de svarta så de borde gå att byta.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Vad jag har hört så behöver man byta ut rutorna för att få kromade lister runt om. Då är det nog billigare att räkna på ett bilbyte till summum istället.....
av DavSan
Okej! Då fick jag svar på min fråga. Tack för det. Jag överlever nog men det hade varit
nice att byta.

Ta bort kåpan över motorn och lägg[…]

Det amerikanska företaget Lyten köper No[…]

Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 o[…]