Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hellrider
Danneman skrev:
Hellrider skrev:
toma-s skrev:Hellrider. Det här forumet är inte för att visa hur tuff man kann vara.
Det är när man har problem med bilen
Hmm du har nog mottagit missuppfattad information om du tror att man är tuff när man får försvara sig mot några bonnläppar på ett forum.
vv uppdatera dig
Hellrider... Det är just sånna saker jag menar: "Bonnläppar" osv...
Flera, nästan alla, av dina inlägg innehåller personangrepp av något slag.
Detta är pejstat direkt från "Forumregler"

• Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Skriv inget som kan vara kränkande för enskild person. Vi moderatorer behöver inte motivera varför ett inlägg raderas eller varför en avstängning har skett. Följs reglerna och du agerar med allmänt hyfs skall det nog inte vara några som helst problem.

• Behandla övriga medlemmar av forumet med respekt.

Du uppträder väldigt lustigt.
Jaha?finner inget på ovanstående som stämmer in,,men om du inte gillar mina synpunkter läs det då inte!
Användarvisningsbild
av CarMan
Teemu skrev:Ni får gärna tro att jag inte kan räkna eller vad ni vill, men har fått ett pris på servicen och fått det på papper. Sedan om det går ihop eller inte är inte mitt problem då jag har fått ett fast pris. Servicen kommer ju att göras enligt protokollet och det är det som är det viktiga anser jag. Görs inte servicen enligt protokollet så kommer jag inte ens att betala det dom offererat. Därmed har jag sagt mitt i detta ärende och ni kan fortsätta med era larverier om miniräknare med mm.
Jag tror ingen annan här heller bryrsig om det gårihoppsig för verkstan eller ej.
det som ifrågasätts är väll om du iverkligheten kommer att få samma saker utförda på dom olika verkstäderna?
av NCR
Danneman skrev:
Hellrider skrev:
toma-s skrev:Hellrider. Det här forumet är inte för att visa hur tuff man kann vara.
Det är när man har problem med bilen
Hmm du har nog mottagit missuppfattad information om du tror att man är tuff när man får försvara sig mot några bonnläppar på ett forum.
vv uppdatera dig

• Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Skriv inget som kan vara kränkande för enskild person. Vi moderatorer behöver inte motivera varför ett inlägg raderas eller varför en avstängning har skett. Följs reglerna och du agerar med allmänt hyfs skall det nog inte vara några som helst problem.

"Lustigt" är väl inte min definition av Hellriders inlägg sedan den 7 mars då han/hon blev medlem.
av Hellrider
NCR skrev:
Danneman skrev:
Hellrider skrev: Hmm du har nog mottagit missuppfattad information om du tror att man är tuff när man får försvara sig mot några bonnläppar på ett forum.
vv uppdatera dig

"Lustigt" är väl inte min definition av Hellriders inlägg sedan den 7 mars då han/hon blev medlem.
Nä det är ju tur alla har olika smak,,,,,
av åklagarn
Teemu skrev:Ni får gärna tro att jag inte kan räkna eller vad ni vill, men har fått ett pris på servicen och fått det på papper. Sedan om det går ihop eller inte är inte mitt problem då jag har fått ett fast pris. Servicen kommer ju att göras enligt protokollet och det är det som är det viktiga anser jag. Görs inte servicen enligt protokollet så kommer jag inte ens att betala det dom offererat. Därmed har jag sagt mitt i detta ärende och ni kan fortsätta med era larverier om miniräknare med mm.
skall du vänta med å byta bränslepumpen tills bilen stannar då?
av kung_royne
2005-02 lämnade jag in bilen för 24000 milaservice, inget större skulle göras utan dom gick igenom bilen, kollade efter läckage, justerade handbromsen osv. När jag hämtade bilen fick jag givetvis veta vad dom hittat, bla att bromsklotsarna bak var snedslitna och ena skivan rostig.
Några dagar senare kom jag tillbaka och inhandlade nytt ok och nya bromsklotsar för aktuellt hjul som jag sedan bytte hemma.

2006-01 började bromslampan att lysa, fyllde på med ny vätska men efter en-två veckor lös den igen varför jag lämnade in bilen till bilia för felsökning medelst åtgärd. Det visade sig att oket jag köpte och bytte ett år tidigare börjat läcka..

Poängen är iaf att jag fick nytt bromshus+ ok, nya bromsklotsar fram samt bromsoljan bytt utan att det kostade mig ett öre eftersom det gick på garantin. Märkesverkstäder och orginaldelar må kanske vara dyrare i besök/inköp men man får iaf en garanti på köpet!
Nu har jag förvisso ingen erfarenhet av andra verkstäder men har svårt att tro att tex autoeliten skulle göra detta kostnadsfritt ett år senare på ngt som jag dessutom installerat själv, eller har jag fel?
av Pebben
Vad ni bråkar i onödan, kan vi inte bara konstatera att vi är olika och har olika krav på våra bilar. Jag råkar vara petig med min bil eftersom det är bland det roligaste jag vet och jag stör på mig på parkeringsbucklor. Jag vet att jag kan åka från A till B ändå men för mig är det inte den ända poängen med bil.
För er som tycker vi är dumma i huvudet som tycker det är tråkigt att få en parkingsbucka eller andra skador/krångel så tycker jag bara att ni skall acceptera att vi tycker så. Ni kan fortsätta att skita i småbucklor och annat, i sanningens namn är jag avunsjuk på er som inte bryr er men snälla skriv inte på så låg nivå som psykotpater och annat för uppenbarligen har ni inte en aning om vad en psykopat är.
Summa summarum, kan vi inte prata om bilar istället för att hacka på varandra?
av NCR
Pebben skrev: Summa summarum, kan vi inte prata om bilar istället för att hacka på varandra?
Absolut!

Bra inlägg!

Tyvärr är det ju så här på mer eller mindre alla forum. Det dyker alltid upp nån gaphals och på vissa blir den personen avstängd tämligen prompt och på andra så får han/hon hållas. Så är det på internet men det är ju därför vi har moderatorer, eller?
Användarvisningsbild
av CarMan
Pebben skrev:Vad ni bråkar i onödan, kan vi inte bara konstatera att vi är olika och har olika krav på våra bilar. Jag råkar vara petig med min bil eftersom det är bland det roligaste jag vet och jag stör på mig på parkeringsbucklor. Jag vet att jag kan åka från A till B ändå men för mig är det inte den ända poängen med bil.
För er som tycker vi är dumma i huvudet som tycker det är tråkigt att få en parkingsbucka eller andra skador/krångel så tycker jag bara att ni skall acceptera att vi tycker så. Ni kan fortsätta att skita i småbucklor och annat, i sanningens namn är jag avunsjuk på er som inte bryr er men snälla skriv inte på så låg nivå som psykotpater och annat för uppenbarligen har ni inte en aning om vad en psykopat är.
Summa summarum, kan vi inte prata om bilar istället för att hacka på varandra?
Vist får man vara petig, det är jag med. jag parkerar alltid längst ifrån alla entreär, fär där är det mistt rörelser på bilar.
men att tro att det är verkstan som gör alla skador man hutter är fel, dom kan ju som sagt uppstå på parkeringen före eller efter verkstan har haft bilen.

om man är petig kan man ju tala om att man är det o be dom parkera bilen lite undanställt.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 54
Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]