Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

min kära kemppisvets 1oooo en kär vän som får följa med genom livet
kompressor 6000 om jag minns rätt samt vinkelslipar och en massa annat

mvh/roger
av *pettson*
lilleman skrev:min kära kemppisvets 1oooo en kär vän som får följa med genom livet
kompressor 6000 om jag minns rätt samt vinkelslipar och en massa annat

mvh/roger
yummie.. vill komplettera med just en kemppi. Har idag en Esab Tig, vill komplettera med en Mig/Mag.. :wink:
Jag tar och knuffar upp min egen tråd då, jag vill uppdatera den lite.

Senaste verktyget är dessutom det dyraste ½" skaft 3 längder i ett verktyg :)
http://www.biltema.se/products/product. ... mId=125122
DOm skulle ha haft en fast del till skaften i den lådan också Cybermunk, då hade det längsta skaftet varit mer motiverat.

Mitt dyraste är nog svetsen också (ena ny för drygt 6000kr, esab Mig/Mag, andra beg för 3500kr, Esab Invertig, kombinerad MMA och Tig)

Och i handverktyg blir det nog en Bahco hylsnyckelsats för drygt 2500kr (för 6 år sedan)
av *pettson*
Larzan skrev:Ni som har svetsar i er bilmekslåda. Var köpte ni lådorna där dessa får plats?
Min låda handlade jag på IKEA. Förutom svetsen med två slangpaket, rymmer den även min trevliga skärm (speedglas) samt två par tighandskar, tigpinnar, munstycken och elektroder.. Allt som är svets innebär ju inte att det väger 500kg och bara rymms i en container. :-)-)

http://www.murexwelding.co.uk/esabmanua ... %20200.pdf
Mycket trevlig maskin.
Min verktygslåda innefattar mitt rum som får agera låda då jag har massor med verktyg sedan tidigare arv.
PPC felkodläsare är nog den dyraste investeringen i år, 1600 kr. + en felkodsavläsare till min Cheva pickis importerade den från USA, 1400 kr inkl allt, bra mycket mer avancerad än PPC synd att den inte funkar till Volvo. Den kommer på andra plats i år.

Har insett att man måste ha dessa prylar om man ska komma någonstans i garaget med nyare vagnpark.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]