Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bonken
Hej. Är det någon som har en HTC Touch Pro 2 och fått denna att fungera med Volvo Blåtand? Parning funkar (inkl adressbok etc) men signalen kopplar ej till bilen. Finns ännu inte upplagd på Volvos hemsida, men tidigare HTC telefoner har funkat felfritt. Kanske jag behöver uppdatera mjukvara, ej gjort sen leverans dec-07.

Hej och välkommen hit!
Ändrade rubriken lite :-)-)
mvh
Brainy
Användarvisningsbild
av leiwi
hej har en htc touch cruise med samma fenomen , jag kryssade i "fjärranslutning till simkort" i bluetootsinställningarna , fungerar klanderfritt
av Bonken
Tack för input! Har provat inställningen för SIM kortet, men hjälpte tyvärr inte. Får bli en uppdatering av mjukvara vid nästa service. Hoppas det hjälper...
av Psyko
Bonken skrev:Tack för input! Har provat inställningen för SIM kortet, men hjälpte tyvärr inte. Får bli en uppdatering av mjukvara vid nästa service. Hoppas det hjälper...
Tyvärr har jag väldigt negativ erfarenhet av HTC ihop med Volvos BT.
Dom flesta jag varit i kontakt med som har HTC har någon form av
problem med funktionen.
av Mr T
Jag har en TyTNII kopplad till min S80 -07 och det fungerar problemfritt till vardags.

Dock hag jar ibland har problem med att para ihop telefonen och bilen när jag t ex installerat om telefonen. Då har jag kört Inställningar -> System -> Rensa lagrat på telefonen och sen försökt igen och då har det fungerat bra. Rensa lagrat återställer telefonen till fabriksinställningarna.

Nu synkar jag mot en exchange-server så därför går det snabbt att få tillbaka telefonen så som jag vill ha den. Synka telefonen mot en dator så slipper du lägga in allt igen.

MVH

//Mr T

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa de[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]