Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Småskruvarna är inte dekoration, utan dem håller fast hubben (den röda delen som är en lös del i alu) med själva skivan. Så lossar man skruvarna så får man navet för sig och själva ringen som utgår "skivan"
Sista uppdateringen som görs av denna tråd på ett bra tag framöver... :(

Igår kunde jag äntligen flytta den till sitt nya "hem" där den förhoppningsvis ska stå över vintern. Så nu är det enbart förvaring som gäller över vintern, och planen är väl att spara ihop pengar så man kan grejja lite i vår. I övrigt har det inte hänt så mycket, bytte till ett momentstag med polybussningar från skruvat, verkar funka bra. Hållit på och jagat ett vattenläckage som jag inte blir klok på. Fått hem lite mer delar till bränslesystemet. Satt i en cd.spelare och högtalare i bakdörrarna, men inte lött ihop kablarna så man kan ft nåt ljud, det får vänta till i vår. Varit så jäkla trökigt att inte ha nåt ljud alls i bilen under dem mil den trots allt rullar under sommaren.

Får väl se vad som händer under vintern, men förhoppningsvis ska jag väl kunna handla mig lite närmare målet.
En sista uppdatering för i år.

Nu har hon bara stått under sitt blåa skynke i 2 månader utan att jag har rört henne. Har inte hänt så jäkla mycket heller egentligen. Jag har handlat en växelspaksknopp / förlängare och så har jag idag beställt nya 325*28mm skivor från AP via KH Motorsport. 4 veckors leveranstid och 4495:-. Alltså 4495:- styck om någon trodde annat... Det kostar att ligga på topp :D Bromsar är det som gäller för tillfället och ska inleda 2010 med att handla bromsok bak så jag har en komplett sats för att montera S60R bromsar bak, 330mm.

Sen får vi väl se vad som händer framåt sommaren. Har väl vissa funderingar på att bara skaffa ett sörre lmm-hus och lite större spridare så man vågar gasa lite med den och blir det nog mest bara att åka lite med den i sommar. Ja, så sa jag i somras med. Men har man inte råd att bygga klart så har man inte :(

Har lite småsaker (defintionsfråga) som ska inhandlas efter bromsdelarna, sen ska det sparas till motorstyrning / tändning. Det är planen inför 2010 i nuläget, sen får vi se vad som händer och fötter :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16
Rostskyddstips

Owatrol och Fluid-film är välkända […]

Bud från utländsk intressent för a[…]

Hej på er! Jag har felkod P2101 i min Volvo[…]

Oki, men 70 mil är det ju inte mån[…]