Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoV7001
så med andra ord om du stannar bilen och lägger på direktvärmningen, så kommer det varmluft med hårt tryck ? det puttrar inte in sakta men säkert, utan blåser på riktigt ordentligt ?

StringerBell skrev:
Bepro skrev:
Larzan skrev:Ja, det undrar jag med. Sitter det ingen sensor som talar om att nu är det nog med värme i kupen?
Testade efter en körning att sätta igång värmaren medans jag gick in för att handla. Det regnade när jag kom ut och ångan stod härliga till från bilen. Öppnade dörren och det var mer eller mindre bastu i kupen.
alla pratar om att det inte blir varmt....är det bara vi två som har en finsk värmare...;-)

det bör ju finnas något som stänger av den innan den smälter.....
Jodå, jag känner igen det där. Riktig varmt kan det bli i en redan något uppvärmd bil som parkeras, direktvärms och man sedan kommer tillbaka till efter bara fem-tio minuter. Vad jag saknar är - kort sagt - en bil som snabbt blir varm vid kallstart utan förvärmning.
Användarvisningsbild
av StringerBell
VolvoV7001 skrev:så med andra ord om du stannar bilen och lägger på direktvärmningen, så kommer det varmluft med hårt tryck ? det puttrar inte in sakta men säkert, utan blåser på riktigt ordentligt ?
Nej, det blåser inte något direkt, men det går fort att värma upp kupéluften. Fort - i jämförelse med kallstart, alltså. Mitt intryck är att värmaren kör med större effekt vid direktstart än när den startar automatiskt vid kallt väder, men jag kan ha fel.

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]

Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]