Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Willis
Tjena,

Skulle byta bagageutrymmets lampa idag till LED. Så klart är man uppe i alla möjliga tankar och tänker inte på att dra ur kablarna först (satte dock lyset på 0:an). Efter att lampan är bytt och jag skulle sätta tillbaka hållaren, självklart kommer man åt karossen med metalbiten som håller lampan och kortslutning gör sin fina entré.

Men vad gör jag nu för att få igång det igen? Det enda som drabbats är ju då belysningen invändigt.
Koppla ur batteriet och koppla in igen?

Någon som har en lösningen?

MVH
Willis
Senast redigerad av 1 Willis, redigerad totalt 0 gånger.
av Willis
Fisch skrev:Det är ingen säkring som gått?
Hur kollar jag det? hehe
Är ingen höjdare på el :P
Användarvisningsbild
av Fisch
Ganska dålig bild, men ser du den smala böjen i överkant på gula plasten - den ska vara hel.

Bild
av Willis
Ok! Och det finns bara en sådan? Hur vet jag att jag tittar på rätt så att säga?
Användarvisningsbild
av Nightmare89
Jag gjorde exakt samma grej va ett rent helvete innan jag lista ut vad det var som var cp*__* men för mig var det en säkring i boxen i motrummet som lagt av. lyfter du på det loket där så ser du vart alla säkringar går. Dock så står inte just den lampan utmärkt där så den ligger undre en annan säkring men det var en där som la av för mig kollade först alla inne i bilen men alla var ok^^ så det e en där ute sorry för att jag skriver utan punkt å sånt men orkar inte med det nu^^
av Willis
Hehe tack för svar Nightmare89!
Då ska jag kolla alla säkringarna i motorrummet då så får vi se vilken det är. Hoppas dock att det bara är en säkring och inte fler.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Som sagt så finns det säkringar i motorutrymmet under en plastkåpa som man lätt lossar utan verktyg.
Inne i bilen finns också en intill golvet på förarsidan.
av Willis
Tomas88 skrev:Som sagt så finns det säkringar i motorutrymmet under en plastkåpa som man lätt lossar utan verktyg.
Inne i bilen finns också en intill golvet på förarsidan.
Den heter Central Electric Module på förarsidan?

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]