- tis 27 okt 2009, 11:32
#335219
Min 850 var i stort sett felfri till 13500 mil då AC:n lade av med en mycket stor räkning som följd.
Min Amazon -69 gick 22000 mil innan det blev dags för dyrare reparation i form av kopplingsbyte, men den krävde å' andra sidan mängder med småfix och täta servicar som man knappt behöver göra på nyare bilar..tändstift, brytare i tid och otid, flottör, termostat, knutkors... listan blir lång....
Dessutom rostade äldre bilar rätt friskt, så efter 10 år var man verkligen lycklig om det inte var så mycket rost. Idag är det knappast ett stort problem.
/Thomas
Guligan skrev:Hehe, ja inte var det min salig gamla 440 Turbo i allafall...Upp till ca. 11000 mil var min 440 turbo i stort sett felfri, men efter det rasade allt i otroligt snabb takt.....
Min 850 var i stort sett felfri till 13500 mil då AC:n lade av med en mycket stor räkning som följd.
Min Amazon -69 gick 22000 mil innan det blev dags för dyrare reparation i form av kopplingsbyte, men den krävde å' andra sidan mängder med småfix och täta servicar som man knappt behöver göra på nyare bilar..tändstift, brytare i tid och otid, flottör, termostat, knutkors... listan blir lång....
Dessutom rostade äldre bilar rätt friskt, så efter 10 år var man verkligen lycklig om det inte var så mycket rost. Idag är det knappast ett stort problem.
/Thomas
Insert punchline here !_____________________________