Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jaffaman
Pga vinterens vrede har jeg klart å få en brist i speilglasset på høyre side.

Har en 2001 V70, elektrisk oppvarmede speil.

Er det mulig å bare skifte glasset eller må man bytte hele speilhuset. Noen som vet ca pris på dette i Sverige kontra Norge?

Alle svar mottas med takk :)
Användarvisningsbild
av CarMan
Jaffaman skrev:Pga vinterens vrede har jeg klart å få en brist i speilglasset på høyre side.

Har en 2001 V70, elektrisk oppvarmede speil.

Er det mulig å bare skifte glasset eller må man bytte hele speilhuset. Noen som vet ca pris på dette i Sverige kontra Norge?

Alle svar mottas med takk :)
spegeln går att köpa i 3 olika delar:
spegelhus med motorerna & fästet i dörren
kåpan som är lackerad
spegelglaset
Användarvisningsbild
av Kurvan
Jag bytte spegelglaset för 2 månader sen . Själva glaset kostade "bara" 600:-
av Jaffaman
Takk for svar :)

Er det "piece of cake" å bytte glasset selv?
Användarvisningsbild
av Kurvan
Ja det är mkt lätt!
Detta svar fick jag när jag undrade:
Kör spegelglaset "mot dig" så långt du kan med hjälp av spegelstyningen på så sätt får du en glipa i ytterkant där du kan fatta tag i kanten. Drag sen glaset i längdriktningen mot dig försiktigt tills det släpper. Vik ut försiktigt och koppla bort elkontakten.

Montering omvänt
av Jaffaman
Mulig jeg ikke drar hardt nok, men jeg er redd for å ødelegge hele greia. Det er altså bare å dra det forsiktig helt til det slipper? Kjennes bare ut som det sitter såpass hardt at jeg er redd for å ødelegge ting ved å dra... :shock:

Har noen av dere faktisk gjort dette selv, slik at dere vet hvor hardt/langt man må dra det ut?
av norr
Jag lånar lite i inlägget.
Hur får man lös plastkåpan runt spegel ?
Användarvisningsbild
av Loner
Kurvan skrev:Jag bytte spegelglaset för 2 månader sen . Själva glaset kostade "bara" 600:-
Är det för att du har en XC som glaset kostar så mycket..?
Eller kostar glasen till S60/V70 oxå 600:-/st?
Användarvisningsbild
av Kurvan
Loner skrev:
Kurvan skrev:Jag bytte spegelglaset för 2 månader sen . Själva glaset kostade "bara" 600:-
Är det för att du har en XC som glaset kostar så mycket..?
Eller kostar glasen till S60/V70 oxå 600:-/st?
Vet ej! :lol:
av Pebben
Ville bara tala om att glaset till en BMW M5 E39 kostar 3995:- /st så var inte så ledsna för 600kr :) Dock är det glaset även avblandande så kanske det som gör att det är så sjukt dyrt.

Hejsan! Är inte så uppdaterad på […]

Du säger ju själv att du får b&[…]

Läste lite lagtext. Alla elbilar/hybrider til[…]

Hur står sig bensinvarianten då? Allts[…]