Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tommy Lagerlöf
Tjena som vissa redan vet så har jag bytt bil igen men jag var bara tvungen att bryta 850 trässket som jag har hafft nu i några år.

Vissa kan tycka att jag bytt ner mig och vissa upp mig men det var lite o fixa på den gula..så veck med den..+ att 940:in är mycket billigare att äga,sen skiter jag i vad folk tyckerkul med bakhjulsdrifft ett tag:).

Mycket bytt o fixat på denna,flashgreen hellackad,dörrgångar,motorrum..ja över allt.

Det som är gjort med motorn då:
-19T med 7ans vinklade avgashus (från v70r)
-Stålomspunnena slangar till turbo
-Hårdare Wastegate
-Portat grenrör
-Portat insug
-3" downpipe inkl 3" system med 1 simonsburk
-Gröna spridare
-2,5 tums polerade tryckrör
-Chippad bränslebox från kl-racing
-VX -kam
-Tropic kylaren med elfläkt från 940 -98
-orginal styrsystem LH Jetronic 2.4
-Sachs Race engineering Tryckplatta -712 (klarar 400 hk samt 600 nm)
-Stum Organisk lamel med DM svänghjul.
-Slungdiffad bakaxel.

En M90 låda sitter i från 940 -97.

Ja det finns mycket att rabbla upp.

Bilder tagen med mobil men man ser lite iaf.

Bild[/quote]
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Så lite fler bilder finns på garaget länken i min signatur.

MVH T
Användarvisningsbild
av Tommy Lagerlöf
eccy243 skrev:Vissa byter bilar som en annan byter kallingar! :lol: Ska bli kul att se vad det blir av denna. Så T-gulingen e borta nu då? :P
Ja gulingen är veck.

Min plan är en S/V90 eller 960 front med en V70R unnderdel och några små planer :)
Användarvisningsbild
av cybermunk
Trevligt med en riktig volvo :) ogillar nyare bilar än 940 :) trevlig färg på den me, så där lagomt diskret :P
Användarvisningsbild
av crumpets
Det var en del jag inte förstod alls där, vore grymt om du kunde förklara. Vad innebär följande grejer:
-19T med 7ans vinklade avgashus (från v70r) - Vad exakt gör avgashuset? 19T = helt annan turbo?

-3" downpipe inkl 3" system med 1 simonsburk - Vad är en simonsburk? :shock: Och vad menas egentligen med downpipe?

-Chippad bränslebox från kl-racing - Vad skiljer den chippade från den ochippade? Ger mer soppa bara?

-Stum Organisk lamel med DM svänghjul. - Var sitter lamellen? Och innebär det att man bytt svänghjulet helt?

Jävla tjusig kärra hursomhelst :)

Hade inget sådant verktyg.

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]