Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stooges
Larmet i våran V70 -01har i höst börjat låta och blinka i tid och otid(gärna sent på kvällen/natten).
Då kommer givetvis grannen ut och undrar vad som händer,började bli påfrestande.
sedan gick det över till att displayen i panelen visar att larmsystemet behöver service.
Har luskat reda på att det skulle kunna vara något som evt heter ocd eller liknande.
Någon som vet var denne sitter/kostar??Måste något programeras mm??
Användarvisningsbild
av CarMan
min är lika dan o har så varit i 2 månader nu...

jag har inte orkat kolla vad som är fel (jag får ju ändå inte ha bilen...)
Jag är nog inte tillräckligt nyfiken på att tareda på vad det är, då jag är tämligen säker på att det är fel på larmsirenen som kostar 12 hundra pengar.
av tbar
Tja,
Säkert sirenen till larmet. Jag hade samma problem och bytte siren varvid problemet försvann.
Gör du jobbet själv rekommenderar jag att ringa runt och kolla vad den kostar. Dels kan man vad jag förstår köpa sirenen separat eller som del i ett paket som dessutom innehåller ett huvlås.
Jag fann att BraBil hade bäst pris för paketet som var billigare än vad en del ville ha för enbart sirenen.

Du behöver också en popnittång till de nitar som följer med i paketet.

Notera att på min S80 -99 gick bytet lätt som en plätt :) men på min V70 -05 gav jag nästan upp :x
På 99an sitter sirenen med en sexkantskruv medans på 05an används en specialskruv där skallen vrids av vid monteringen och kvar blir något som liknar en nitskalle. Jag fick loss den med hjälp av ett stämjärn.

Kolla denna länk för info:'
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... it=scm+s60
Användarvisningsbild
av stooges
Tack för snabbt svar,ska köpa en scm och tror därmed problemet löst.
Återkommer när fallet är avslutat............ :D :D
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Har du kollat hur batteriet mår? Kan tjuvlarma om batteriet börjar bli dåligt.
Användarvisningsbild
av stooges
problemet löst.
Körde en mjukvara,Alarm av hos den lokala mekonomen meken,ett par hundralappar och allt är frid och fröjd.
Larmet tjuter visserligen inte vid evt inbrott(men det händer väl bara andra)men jag slipper ialla fall
texten i disp...........
Användarvisningsbild
av CarMan
problemet är inte löst, bara symtomen.
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]