NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kymex
När jag försöker starta min parkerinsvärmare lyser informationslampan och man får medelande om att batterinivån är för låg. Det spelar ingen roll om man har kört bilen en hel dag och batteriet borde vara fulladdat, samma fel ändå. Någon som vet varför?
Användarvisningsbild
av mugge
Börja med att kolla att batteriet verkligen är OK. Hade en bil som gick att starta trots halvtaskigt batteri (1 dålig cell -> bara dryga 10V).
av mah
Hej!
Spinner vidare på denna tråd....

När jag försöker starta min parkeringsvärmare (direktstart), så står det "PÅ" i displayen och sen efter en sekund så blinkar bara varningssymbolen till och sen står det "AV" i displayen. Likadant gäller då jag kör med nåt av tiduren.
Trodde först det var för att jag hade för lite diesel i tanken, men var och tankade... och fortfarande samma resultat.
Då trodde jag att det var batteriet, så jag tog och laddade det. VIlket bara tog nån timma så var det full laddat. Provade igen att starta, men med samma resultat.

Jag har lyckats starta värmaren via direktstart 1-2ggr, men nu går det helt plötsligt inte.

/Magnus
XC90 D5 -07
Användarvisningsbild
av Doffen
Når symbolet for direktestarten bare forsvinner, så tyder det på at vamreren ligger inne med en feil, så legges en feilkode i styerenheten.

Selv hadde jeg noen lignende feil på min varmer, og hele historien var tilslutt at styerenheten takket for seg og varmeren måtte byttes.

men det du bør gjøre er å få lest av feilkoder og sjekket hva som er galt.
av mårre
mah skrev:Hej!
Spinner vidare på denna tråd....

När jag försöker starta min parkeringsvärmare (direktstart), så står det "PÅ" i displayen och sen efter en sekund så blinkar bara varningssymbolen till och sen står det "AV" i displayen. Likadant gäller då jag kör med nåt av tiduren.
Trodde först det var för att jag hade för lite diesel i tanken, men var och tankade... och fortfarande samma resultat.
Då trodde jag att det var batteriet, så jag tog och laddade det. VIlket bara tog nån timma så var det full laddat. Provade igen att starta, men med samma resultat.

Jag har lyckats starta värmaren via direktstart 1-2ggr, men nu går det helt plötsligt inte.

/Magnus
XC90 D5 -07

Det finns en tråd på S80N (-07)... forumet som tar upp detta ämne:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=44807

Dels ska ju utetemperaturen vara under +15 grader och sedan måste motortemperaturen vara under +38 för att värmaren ska starta. Om inte bägge dessa villkor är uppfyllda uppför sig displayen som du beskriver. Om den ändå inte startar är det säkert något fel på värmaren. Jag hade kortslutning i värmarens glödstift vilket gjorde att den inte ville starta oavsett hur kallt det var och "PÅ" i displayen blinkade. Det blev byte av hela brännarenheten i värmaren.

Sedan tillkommer att det är en felaktigt satt nivå i värmarens programvara som larmar för låg batterinivå fast så inte är fallet. Ny programvara finns att få hos Volvoverkstäderna.

Är det jobbigt att bli rättad när[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]

Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]