- sön 12 mar 2006, 22:32
Hej !
Har tre problem med min 855 -94 se 140hk. 24000mil
1) Bilen är svår startad när den stått fuktigt. (inne i ett rått garage eller när den stått över stor vattenpöl eller vid extremt fuktigt väder)
Man får ge den gas så kommer den efter någon minut och spottar och fräser ett tag. kör man ett tag är det inga problem att starta den igen.
2) Nu när det är kallt knackar den och går knackigt de första tvåhundra metrarna eller ca 1 minut på tomgång. Detta trots att jag har motorvärmare på.
3) Det kommer ett vinande ljud vid vissa varvtal. Detta är värst när det är kallt ute.
Har bytt:
Rotor
Fördelarlock
Tändstift
Tändkablar
Luftfilter
Gjort ren tomgångsmotor.
Nollat genom att ta loss batteripolerna.
Tänkte sälja den, så det hade varit bra att fixa detta innan.......
Har tre problem med min 855 -94 se 140hk. 24000mil
1) Bilen är svår startad när den stått fuktigt. (inne i ett rått garage eller när den stått över stor vattenpöl eller vid extremt fuktigt väder)
Man får ge den gas så kommer den efter någon minut och spottar och fräser ett tag. kör man ett tag är det inga problem att starta den igen.
2) Nu när det är kallt knackar den och går knackigt de första tvåhundra metrarna eller ca 1 minut på tomgång. Detta trots att jag har motorvärmare på.
3) Det kommer ett vinande ljud vid vissa varvtal. Detta är värst när det är kallt ute.
Har bytt:
Rotor
Fördelarlock
Tändstift
Tändkablar
Luftfilter
Gjort ren tomgångsmotor.
Nollat genom att ta loss batteripolerna.
Tänkte sälja den, så det hade varit bra att fixa detta innan.......