Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Jag bor ca 5 km från centrala delarna av Uppsala och jag kan bara meddela att jag har sett Varg Lo Räv Älg och även Rådjur. Så att säga att stadsbor inte har vilt hos sig är som att säga att bilar inte har motorer.
mmm, vilt som vant sig vid människor...

Finns ju räv och rådjur bla i villaförorterna så det är ju bara ett bevis på att djur anpassar sej, sålänge det är rådjur som äter upp äpplen i trädgården går det ju bra, men om lo eller varg tar husdjuren då?..
Har hittills inte hört om ett enda fall av vilt som tagit tamdjur, men däremot sett klövvilt som stukit med. Rester har legat på olika platser.
Beror ju lite på vad du menar med tamdjur??!.
Om försvunna katter och liknande kan man ju bara spekulera i så det kan man lämna därhän, är ju lika troligt att räv och lo varit framme och jagat!!.

Men om tamdjur menas typ får och liknande, så har man nog hört talas om en hel del , har ju skrivits lite i media...
I sävja där jag bor har inte ett enda får blivit rivet utan det e snarare att det är människor som tagit dom, detta kan jag säga då jag vet att det har hittats rena fällar i hagarna och någon enstaka skalle men det har aldrig funnits spår efter varken räv lo eller varg.
Är boendes i bohuslän och där har varg varit rejält i farten!!, har varit 3 bekräftade varg-angrepp hittils (bekräftat av viltvårdare), har stått en del i media om detta!.
Har varit ungefär samma sak varje gång, ett flertal som fått strupen/nacken slitna och endast ett eller två blivit ätna av.
farmarna har tydligen blivit ersatta av staten men det tycks mej som en dyr viltvård!, dels kostnaden för vargen som sådan, dels ersättning till drabbade..

ett skott kostar en tia...
blådåren skrev: ett skott kostar en tia...
OT....om svensken ändå kunde ha samma inställning när det gäller grovt kriminella...men nädå....då ska det daltas & pjoskas till förbannelse.
Användarvisningsbild
av bjompa
V70BiFuel03 skrev:
blådåren skrev: ett skott kostar en tia...
OT....om svensken ändå kunde ha samma inställning när det gäller grovt kriminella...men nädå....då ska det daltas & pjoskas till förbannelse.

Bäst hittills...

-------------------

Har hört många jägare uttala sej om varg. "dom ska skjutas för dom river våra djur" osv. osv.

Ja har frågat om vi inte ta å skjuta av alla bilister oxå som kör ihjäl "våra djur".
Där hade dom inget vettigt svar.
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]