Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Ricaro
Har lite funderignar ang. bagageluckan på min 854. Har börjat få lite rostbubblor på den och funderar nu över om de är värt att lämna in den på omlackering. Tänker framförallt på om rosten snabbt kommer komma tillbaka och att man då ska köpa en ny lucka ock lacka om istället. Skulle troligtvis då bli en ganksa stor kostand som de iten är värt. Men någon som vet om de är lönt att lämna in en sådan för omlackning? vill ju itne ha nya bubblor efter en månad. Någon som ver ungefär vad omlackning av en lucka skulle kosta? Igentligen behövs ju bara själva bakpartiet lackas.
av Teemu
själv skulle jag nog åka förbi en eller flera lackfirmor och höra efter. Svårt så här att bedöma angreppet och dom kan då på plats ge en bättre bedömning i frågan.
av matzen10
Håller med Teemu; det beror på hur mycket förarbete som behöver göras. Arbetskostnaden är ju dyrast.. Du behöver ju bara en liten mängd färg och de flesta recepten kan inte blandas på mindre än 0,5 liter. Kostnaden för färg blir ca; 500:- + arbetet då.
Ponera 1000:- för arbetet så ligger du nog hyfsat rätt, skulle jag tro.

M V H
---> Matz
av Teemu
fick motorhuven lackad på vår V70 -01 i samband med åtgärd av åarkeringsskadan. Vi gav 900kr för motorhuvslacken, men då betalade vi inte någon "ställkostnad" i och med att bilen lackades i samma veva som det andra.

Plockade bort centerkonsolen på 850n, tror[…]

Kvittrande på tomgång brukar vara l&ou[…]

Snygga fälgar till V90 Cross Country

Håller med Fjohan angående 21": h[…]

Gnisslande baklucka XC90 -21

Enbart från 0-läget, och bara på […]