Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla kunniga volvokillar . Jag är ny här och har 2 frågor ang en Volvo xc70 2002.

När jag låser med fjärrkontrollen får jag ingen blinkning som kvittens, fast låset fungerar som vanligt. Kan man fixa det enkelt? Vid upplåsning blinkar det som vanligt.

Vid senaste besiktningen påpekade teknikern att den främre vänstra bromslangen hade en spricka. Är den lätt att byta och vad är ungefärlig kostnad ifall en volvoverkstad gör arbetet?
Tack på förhand
Ulf
snoddasD5 skrev:be nån hålla ner eller ta en pinne som håller ner bromspedalen sen bara byta slangen då behöver du inte lufta.
och hur får du bort luften som är i den nya slangen ? klart som f..n att man måste lufta efter byte av bromsslang.
ja man måste lufta. när jag byter saker broms system så har jag altid en grej på pedalen, men det är ju för att det inte ska rinna massa vätska när jag jobbar, blir aningen kladdigt då + att man tömmer hela behållaren.

sen måste man alltid lufta den krets man arbetat på.
Ang larm kvittens.. gör som ovan.. släpp huven fån lite högre höjd..

har samma problem själv.. efter att ha öppnat huven och bara lagt ner den och tryckt till.. då får jag ingen kvittens vid låsning..

är kanske på gränsen att brytarna bryter om man slår igen ordentligt..
kanske finns andra här som vet nått trix. kanske höja brytarna lite, vem vet.
Råkade idag ut för samma sak, att det inte blinkade vid aktivering av larmet.
Jag hade varit under huven tidigare och bara tryckt igen lite lätt.

Nu har jag precis varit ute och "släppt" ner huven och nu funkar det igen :D

Tack för hjälpen!

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]