Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hoppa
har just köpt en 05a v70,upptäcker nu att huven inte sitter riktigt rakt.om man står framför bilen och tittar så är huven ca 3-5mm högre på vänster sida längst fram vid fronten,vad göra och hur.
Användarvisningsbild
av CarMan
är det olika springor på vänster mot höger sida? eller är springorna olika breda längs höger skärm mycke vid rutan & lite vid lyset?
Användarvisningsbild
av P1800
Har båda låsen gått i ordentligt? Annars kan de se konstigt ut.

Släpp huven fritt så att den faller i lås från kanske 40 cm höjd. (Man ska inte dunka igen med handen- då blir det bucklor som ses av pedantens öga.)
av hoppa
har provat att släpa ner huven från ca 40cm,blev bättre men inte bra enligt mig,går det att justera låsen eller krokarna,ev kan jag fixa bilder till helgen.bilen har inte varit krockad.springorna är lika enligt mig,det är bara i framkant som det skiljer mella sidorna.
Användarvisningsbild
av CarMan
hur skiljer det sig? blir sprinan smalare, eller är huven för långt åt ena hållet???
Användarvisningsbild
av camaro69
hoppa skrev:bilen har inte varit krockad.springorna är lika enligt mig,det är bara i framkant som det skiljer mella sidorna.
Du är helt säker på att den inte varit krockad?
Användarvisningsbild
av CarMan
klar han inte kan vara
av hoppa
hej alla som har svarat och nya svarare.känner till bilen sen den var ny,ej krockad.som jag beskrev tidigare så är det i framkant som det skiljer 3-5mm.på höger sida ser man lite av gummilisten i fronten,på förarsidan ligger huven jäms med fronten.går det att justera själv,kommer att åka på verkstad på måndag om inte jag får något bra mektips.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
CarMan skrev:klar han inte kan vara
eller så kan han det!
hoppa skrev:känner till bilen sen den var ny,ej krockad.

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]