Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anna36
Har lusläst boken nu.. detta står.. ang bogsering.
Speciellt för automatväxellåda.
*Växelväljaren ska vara i läga N
*Högsta tilllåtna hastighet för automatväxellåda 80 km timmen. Längsta tilllåtna sträcka är 80 km.
*Bilar utrustade med automatväxellåda får endast får endast bogseras i färdrikting framåt.
*Motorn kan ej bogseras igång.

Blev jag klokare...?
Svar Nej, tror jag.. eller känns som jag fått olika budskap..?

/Anna
av Jwinkler
om bilen startar men sedan dör så är det garanterat startspärren som går i, vanligaste felet är just antennringen (den lysande runda saken runt nyckeln när du ser 0 I II)
men en avläsning vore nog på sin plats innan byte.

MVH
av Anna36
OK.. Antennring?? Aldrig hört talas om... men hur byts den då? Kan jag göra det själv eller ska Volvo göra detta o råna mig på ännu mera pengar?

/Anna
Användarvisningsbild
av Erico
Hej!
Jag tycker det låter kusligt likt som när min bränslepump dog, då startade bilen för att dö direkt varje gång man provstartade. Prova vrida på tänningen och hör om du hör ett surr som ska tystna efter 3-6 sekunder då pumpen pumpar upp trycket. Hörs inte det skulle jag gissa på pump eller relä.
Lycka till.
av Anna36
Erico skrev:Hej!
Jag tycker det låter kusligt likt som när min bränslepump dog, då startade bilen för att dö direkt varje gång man provstartade. Prova vrida på tänningen och hör om du hör ett surr som ska tystna efter 3-6 sekunder då pumpen pumpar upp trycket. Hörs inte det skulle jag gissa på pump eller relä.
Lycka till.

Hej!

Detta byttes i sommras.
Relä VO 9441159, Relä VO 0441161
Oljefälla vevhusvent
Hela kamrems tjosan...

Bassvervicpaket.
+ alla små slangar som kommer till.

Betalade 13.000 kr för dette.

Men jag få kolla bränslepump... hur gör jag dette??

/Anna
av Psyko
Du måste ta reda på bränsletrycket.
För att göra det behöver man en tryckmätare,något
man inte brukar ha hemma :cry:

Mitt tips är att lämna in bilen
Användarvisningsbild
av Erico
Ja som sagt, hör efter om du kan höra pumpen starta och stanna när du vrider på tänningen. Nu vet jag inte hur väl det ska höras på just den modell som du har men på alla bilar jag ägt har det hörts som ett ganska tydligt surr under bilen.
av Anna36
Psyko skrev:Du måste ta reda på bränsletrycket.
För att göra det behöver man en tryckmätare,något
man inte brukar ha hemma :cry:

Mitt tips är att lämna in bilen
Jaha.. det va ju inte det jag hoppades på.. =/ A-kassan e ju sååå förbannat generös med pengar.
av Fred
Var bor du någonstans, Anna?

Det är ganska många av oss som har felkodsläsare så kanske finns någon villig i närheten.

Mvh
/Fred
av Anna36
Fred skrev:Var bor du någonstans, Anna?

Det är ganska många av oss som har felkodsläsare så kanske finns någon villig i närheten.

Mvh
/Fred
Hejsan!

Jag la ut en "tråd" där jag bad om hjälp... men kanske skrev jag fel?

Jag bor i Uppsala, vårdsätra.

Hälsningar
/Anna

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]