Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Psyko
bobobo skrev:
Hur kan allt detta bara kommit över en natt ? och hur kommer det sig att 22 felkoder försvann bara efter att tagit bort trimchippets programvara ?
Det tyder på att mjukvaran i trimmet är har något fel
av bobobo
Volvo bytte Gaspedal givaren och nu finns inga felkoder kvar. Bilen går fortfarande hackigt och låter som en 740 med dåligt tomgång. och så fort man gasar är det som att bilen inte får tillräckligt med bensin..

Under tiden bilen gick såhär innan jag lämna den till volvo så körde jag sönder avgassystemet & buckla till en balk, det gick sönder av en vägplåt som låg för högt då dom lagt det som en bro vid ett vägarbete. Avgassystemet fastnade vid mitt ljuddämparen och slets av från flexleden vid downpipen. Nån som har en aning om det kan ha orsakat nått mekaniskt fel som tex bränsleledning eller nått elektriskt ?
För efter det hände så gick bilen extremt dåligt och SCT lampan börja lysa.

Volvo sa att det va fel/glapp i kontakterna och varit inne å lött i styrenheten/styrboxen.

Hjälp snälla. mvh
av Psyko
bobobo skrev:Styrboxen/enheten är sönder så volvo byter ut den. nån annan som har haft samma problem ?

Vet att det varit en hel del problem med just trimboxar.

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]

Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]