Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dakkan
Har en s60 -02 2.4t automat. När man släpper gasen och låter bilen rulla för att sedan ge lite gas igen så kommer ett klonkade ljud från bakvagnen, någon som har en aning om vad detta är? Dvs jag åker helt vanligt men släpper upp gasen helt, när jag sen går på gasen igen så klonkar det till. Mycket tacksam för svar...
Tack, misstänker också stagen, men det som oroar mig är att det kommer vid gaspådrag efter att bilen har fått varva ner, dvs släpper upp gasen och går på igen. Tänkte om det kunde vara något fel med lådan?
Haha det är helt riktigt, samtidigt så är det väldigt svårt att säga varifrån det kommer, men jag tycker det låter från höger bakifrån. Får väl börja med att byta stabilisatorstagen... Har även läst en del andra trådar där det rekommenderas att se över övre motorfästet.
Haha, folk brukar ta fel på höger/vänster inte fram/bak. Men som jag sa tidigare är det svårt att deffinera vartifrån klonket kommer. Börjar med stagen så får vi se vad som händer...
av Wych
Följ gärna upp tråden och berätta vad som löste/inte spelade nån roll i ditt fall :)
Har ett liknande problem, dock har jag bytt krängningshämmarstag utan fullgott resultat så nästa steg blir nya dämpare.
du har skrivet att det kommer från bak. men jag kan nästan säga att jag garenterar att det är inre driv knut. hade samma på min s60 d5 fasst manuel låda bytte dom nnu blev knäpptyst. kostar 4000 st hos volvo men halva priset på skrot.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]