Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Teemu
Hellrider skrev:
åklagarn skrev:
åklagarn skrev:
du skriver ju att du har en verkstad som tar 2900 för servicen ink matr
även om dom har ett lågt påslag på reservdels priset är det mindre än vad tankarmaturen + oljan kostar tillsammans. det går helt enkelt inte ihop fattar du?
:D fattar du fortfarande inte eller? :D
Nä han hittar förmodligen inte kalkylatorn på datorn... kan upplysa att du trycker på start-program-tillbehör-kalkylator,sen måste man slå in lite siffror å så,,Men glöm det,det e nog ingen idé
Behöver inte en kalkylator för att räkna ut dom överpriserna många verkstäder tar ut, men ser på ett enkelt papper när jag kan spara pengar. Påstår ni nu också att inte ens en auktoriserad verkstad följer serviceprotokollen??
Och sedan är det väl en aning onödigt med personliga påhopp?? Men det kanske man får utbildning på hos en auktoriserad verkstad med överpriser? Eller vad går annars dom dryga 2400kr det skiljer på märkesverkstäderna?
Användarvisningsbild
av CarMan
boeder skrev:.
Skador som verkstan orsaket står dom givetvis för.

har du nån gång fått bilen reparerad gratis av din mataför bara för attt det är en skada på bilen efter du varit i deras affär o handlat?[/quote]

Nä men då var han egentligen inte inne å handlade utan stod med yxan i kundvagnsparkeringen[/quote]

Det är väl en jävla skillnad mot att lämna över nycklarna till bilverkstaden som då tar på sig ansvaret. Brukar du dina dumma fan lämna in nycklarna på CA när du handlar. Snacka om att du inte har något innanför pannbenet. Du själv är ju en psykopat som är medlem i detta forum. Hoppas du själv blir drabbad av en "psykopat" det verkar du som du inte har några problem med.[/quote]

Jag behöver väl igentilgen inte svara, då alla utom en person förstår :!:

Mig vetligt så finns det ingen verksta, varken märkesverksta eller allbilsverksta som står för parkerings skador som uppkommer på din bil när den står på parkeringen, så länge ingen personal på företaget rsakat skadan, på samma sätt så står inte matafärerna för dom parkeringsskador som kan uppkoma på bilen medan du är inne o handlar
Användarvisningsbild
av CarMan
Teemu skrev:
Hellrider skrev:
åklagarn skrev: :D fattar du fortfarande inte eller? :D
Nä han hittar förmodligen inte kalkylatorn på datorn... kan upplysa att du trycker på start-program-tillbehör-kalkylator,sen måste man slå in lite siffror å så,,Men glöm det,det e nog ingen idé
Behöver inte en kalkylator för att räkna ut dom överpriserna många verkstäder tar ut, men ser på ett enkelt papper när jag kan spara pengar. Påstår ni nu också att inte ens en auktoriserad verkstad följer serviceprotokollen??
Och sedan är det väl en aning onödigt med personliga påhopp?? Men det kanske man får utbildning på hos en auktoriserad verkstad med överpriser? Eller vad går annars dom dryga 2400kr det skiljer på märkesverkstäderna?
det inte många förstår är alla omkostnader en merkesverksta har!
ta tilexempel vagnen som VIDA står på. den kostar 13000:- & man har inte bara en sån!
Användarvisningsbild
av Danneman
boeder skrev:.
He he he... hur fan orkar du?`tvätta och ta kort och besikta osv.
Jag för min del har ALDIG haft problem med min bil då jag lämnat in den på service/rep, kanske för att jag har en personlig meck på Upplands motor/uppsala (Volvo)
Tycker jag alla ska skaffa om ni inte har det. Bara ringa till honom så fort det är något ! Helt perfekt !![/quote]

HAr skaffat mig en personlig mek, och behöver inte det nu, men innan var jag tvungen att göra det då alla mina 4 nya volvobilar sedan år 2000 har åkt in på verkstad i snitt 2-4 ggr per bil förutom service. Då kanske ni fattar att man har fått måndags ex samt vart med om en del misstag ifrån verkstäderna som gör en väldigt skeptisk. Och jag har svårt att se att det blir bättre på verkstädernas golv.[/quote]

Alltså: Om du nu har haft 4 bilar på 6 år och alla har varit inne 2-4 ggr förutom service så måste ju du fatta att du kan ju inte få 4 "Måndags ex" i
rad !!!?? Hur stor e den chansen ?! Du kanske ska se över din körstil ?!
He he he.
Mina Volvo bilar har .. Peppar peppar, bara rullat och rullat....
:P
av Teemu
CarMan skrev:
Teemu skrev:
Hellrider skrev: Nä han hittar förmodligen inte kalkylatorn på datorn... kan upplysa att du trycker på start-program-tillbehör-kalkylator,sen måste man slå in lite siffror å så,,Men glöm det,det e nog ingen idé
ta tilexempel vagnen som VIDA står på. den kostar 13000:- & man har inte bara en sån!
Har inte den billigare märkesverkstaden samma kostnad för VIDA mm? Fast dom kanske får reservdelar, utrustning, lokaler mm billigare bara för att dom ger kunderna ett billigare pris? Skulle inte tro det...
av Hellrider
Teemu skrev:
Hellrider skrev:
CarMan skrev: Ok, så om jag lämnar in min bil som gått 200 mil och får skador på den så får jag leva med det? Psykopater!!! Ok, det kanske beror just på den inställningen som många verkar ha, man får väl leva etc. Men om man skadar annans egendom, är inte det lite fel tänk. Just därför måste man parkera ytterst etc. För att inte såna psykopater som man läser om i tidningen tycker att det inte spelar någon roll & banka upp dörren på t ex. min bil. Men då kanske psykopaten tycker att det var väl inte farligt på en bil för över 350.000 kronor. Det är ju en värdslig sak och den drabbar ju inte psykopaten. Snacka om ett ego sinnat tänkande.
Skador som verkstan orsaket står dom givetvis för.

har du nån gång fått bilen reparerad gratis av din mataför bara för attt det är en skada på bilen efter du varit i deras affär o handlat?
Nä men då var han egentligen inte inne å handlade utan stod med yxan i kundvagnsparkeringen
Skadorna stod dom inte för i mitt fall iaf. Jag fick pengar tillgodo för bromsklotsarna, men dom havererade skivorna fick jag betala. Orsaken till att dom havererade var att det inte fanns något belägg kvar. Vilket i sin tur var klantigt värre av verkstaden om det nu går att kolla det. 4 månader efter service hade jag i princip ingen bromsbak pga märkesverkstaden. Och inte anser jag att dom tog sitt ansvar!! Dom skulle betalt för skivorna tycker jag, men det tyckte inte dom. Det skapar inte förtroende tycker jag iaf.
Och ni som tycker att ni får bra service hos er auktoriserade verkstad är jag bara glad åt, men jag tycker fortfarande att det är oerhörda överpriser på dom flesta märkesverkstäder. Sedan finns det märkesverkstäder som skiljer sig ifrån mängden och har betydligt billigare priser och då gynnar jag personligen hellre en sådan verkstad.[/quote]
Japp om det nu inte är några ej klargjorda detaljer så i det här fallet så skulle du ju givetvis ha fått skivorna också.
Användarvisningsbild
av CarMan
Teemu skrev:
CarMan skrev:
Teemu skrev: Behöver inte en kalkylator för att räkna ut dom överpriserna många verkstäder tar ut, men ser på ett enkelt papper när jag kan spara pengar. Påstår ni nu också att inte ens en auktoriserad verkstad följer serviceprotokollen??
Har inte den billigare märkesverkstaden samma kostnad för VIDA mm? Fast dom kanske får reservdelar, utrustning, lokaler mm billigare bara för att dom ger kunderna ett billigare pris? Skulle inte tro det...
det var inte många här som var bra på ekonomi, det har jag insett.
vad kostar lokalhyran/m2 i storstäderna mor småstäderna?

kan man ha olika omkostnader beroende på hur stora lån man har & vilken ränta man har på dessa m.m.

tänk innan ni skriver nått.
givetvis vill alla gå mend vinst, men det är inte nån som tok okkrar, det tjänar man inget på. mer lönsamt att vara billigtg & få många kunder !!1
av Teemu
CarMan skrev:
Teemu skrev:
CarMan skrev: det inte många förstår är alla omkostnader en merkesverksta har!
det var inte många här som var bra på ekonomi, det har jag insett.
vad kostar lokalhyran/m2 i storstäderna mor småstäderna?

kan man ha olika omkostnader beroende på hur stora lån man har & vilken ränta man har på dessa m.m.

tänk innan ni skriver nått.
givetvis vill alla gå mend vinst, men det är inte nån som tok okkrar, det tjänar man inget på. mer lönsamt att vara billigtg & få många kunder !!1
Jag skulle personligen inte kalla göteborg för en småstad och Hallsberg för en storstad. Där är priset precis tvärtom - det skiljer på runt 2000kr på nästa service på våran bil och då är storstaden med sina hyror billigare. Så det resonemanget köper inte jag fullt ut iaf.
av BG
BG skrev:En Polska i en Polen regad bil slog upp sin bildörr mot vår Renault och det blev ett litet märke. Det hände på en parkering utanför en ICA affär. Hon stack med en rivstart. Var hon en psykopat, njaeej, men taskig var hon.
Märkesverkstaden fixade det vid service. Hela vår familjs bilvärld har varit kantade med trevliga överraskningar. Verkstaden brukar inte fråga var det har hänt utan bara fixar småsaker gratis när man ber dom.

BG/2,5T
Citerar mig själv, lugnast så. Komm på att -97 fick vi en ny S70 levererad. Efter en vecka såg vi en decimeter lång och väldigt tunn repa i ena framskärmen. Bilen hade under tiden varit förvarad och använd på ett sådant sätt att vi med 99,99% säkerhet inte kunnat åstadkomma denna repa. Vi kontaktade vår servicetekninker som pratade med säljare och leveransavdelning. Det slutade med att vi fick välja mellan omlackering eller 3500 kr. Vi tog pengarna plus att man bättrade skadan så den knappt syntes. Inget liv, inget bråk, bara en vänlig förfrågan och saken var löst. När man läser vissa inlägg kan man ana en viss agressiv ton och har man det kryddat med lite kaxig attityd så har man förståelse för att det kan bli låsta positioner i kontakterna. Jag vägrar att tro vår familj bara haft tur i våra "bilaffärer".

BG/2,5 T
av Hellrider
BG skrev:
BG skrev:En Polska i en Polen regad bil slog upp sin bildörr mot vår Renault och det blev ett litet märke. Det hände på en parkering utanför en ICA affär. Hon stack med en rivstart. Var hon en psykopat, njaeej, men taskig var hon.
Märkesverkstaden fixade det vid service. Hela vår familjs bilvärld har varit kantade med trevliga överraskningar. Verkstaden brukar inte fråga var det har hänt utan bara fixar småsaker gratis när man ber dom.

BG/2,5T
Citerar mig själv, lugnast så. Komm på att -97 fick vi en ny S70 levererad. Efter en vecka såg vi en decimeter lång och väldigt tunn repa i ena framskärmen. Bilen hade under tiden varit förvarad och använd på ett sådant sätt att vi med 99,99% säkerhet inte kunnat åstadkomma denna repa. Vi kontaktade vår servicetekninker som pratade med säljare och leveransavdelning. Det slutade med att vi fick välja mellan omlackering eller 3500 kr. Vi tog pengarna plus att man bättrade skadan så den knappt syntes. Inget liv, inget bråk, bara en vänlig förfrågan och saken var löst. När man läser vissa inlägg kan man ana en viss agressiv ton och har man det kryddat med lite kaxig attityd så har man förståelse för att det kan bli låsta positioner i kontakterna. Jag vägrar att tro vår familj bara haft tur i våra "bilaffärer".

BG/2,5 T
ganska stor skillnad på en fabriksny bil,å en vanlig bil som gått 10000 mil eller?Inte i den meningen att man skall vara mindre rädd från v-staden sida alltså.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 54
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]