Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
boeder skrev:quote]
Förmodligen för att det folket har stora problem,det är sådana som man får läsa om i tidningen om några år när det har hänt lite konstiga saker med diverse personer eller liknande,tyvärr är det ju så,dom flesta som är på det viset är psykopater!
Men det är skönt att höra att någon som är nöjd också orkar vara på forumet å höra allt negativt om bilarna och verkstäderna.
Ok, så om jag lämnar in min bil som gått 200 mil och får skador på den så får jag leva med det? Psykopater!!! Ok, det kanske beror just på den inställningen som många verkar ha, man får väl leva etc. Men om man skadar annans egendom, är inte det lite fel tänk. Just därför måste man parkera ytterst etc. För att inte såna psykopater som man läser om i tidningen tycker att det inte spelar någon roll & banka upp dörren på t ex. min bil. Men då kanske psykopaten tycker att det var väl inte farligt på en bil för över 350.000 kronor. Det är ju en värdslig sak och den drabbar ju inte psykopaten. Snacka om ett ego sinnat tänkande.[/quote]

Skador som verkstan orsaket står dom givetvis för.

har du nån gång fått bilen reparerad gratis av din mataför bara för attt det är en skada på bilen efter du varit i deras affär o handlat?
av Hellrider
CarMan skrev:
Förmodligen för att det folket har stora problem,det är sådana som man får läsa om i tidningen om några år när det har hänt lite konstiga saker med diverse personer eller liknande,tyvärr är det ju så,dom flesta som är på det viset är psykopater!
Men det är skönt att höra att någon som är nöjd också orkar vara på forumet å höra allt negativt om bilarna och verkstäderna.
Ok, så om jag lämnar in min bil som gått 200 mil och får skador på den så får jag leva med det? Psykopater!!! Ok, det kanske beror just på den inställningen som många verkar ha, man får väl leva etc. Men om man skadar annans egendom, är inte det lite fel tänk. Just därför måste man parkera ytterst etc. För att inte såna psykopater som man läser om i tidningen tycker att det inte spelar någon roll & banka upp dörren på t ex. min bil. Men då kanske psykopaten tycker att det var väl inte farligt på en bil för över 350.000 kronor. Det är ju en värdslig sak och den drabbar ju inte psykopaten. Snacka om ett ego sinnat tänkande.

har du nån gång fått bilen reparerad gratis av din mataför bara för attt det är en skada på bilen efter du varit i deras affär o handlat?[/quote]

Nä men då var han egentligen inte inne å handlade utan stod med yxan i kundvagnsparkeringen
av BG
En Polska i en Polen regad bil slog upp sin bildörr mot vår Renault och det blev ett litet märke. Det hände på en parkering utanför en ICA affär. Hon stack med en rivstart. Var hon en psykopat, njaeej, men taskig var hon.
Märkesverkstaden fixade det vid service. Hela vår familjs bilvärld har varit kantade med trevliga överraskningar. Verkstaden brukar inte fråga var det har hänt utan bara fixar småsaker gratis när man ber dom.

BG/2,5T
av boeder
.[/quote]

har du nån gång fått bilen reparerad gratis av din mataför bara för attt det är en skada på bilen efter du varit i deras affär o handlat?[/quote]

Nä men då var han egentligen inte inne å handlade utan stod med yxan i kundvagnsparkeringen[/quote]

Det är väl en jävla skillnad mot att lämna över nycklarna till bilverkstaden som då tar på sig ansvaret. Brukar du dina dumma fan lämna in nycklarna på CA när du handlar. Snacka om att du inte har något innanför pannbenet. Du själv är ju en psykopat som är medlem i detta forum. Hoppas du själv blir drabbad av en "psykopat" det verkar du som du inte har några problem med.
av Charlotte
CarMan skrev:
ja men den gäller inte på så kallade bas servicar eller mellanservicar, utan bar om du gör riktiga servicar, allt annat är bara dyrt. kunden förstår sällan att dom andra servicarna är billigare, för att man har tagit bort viktiga kontroller
Naturligtvis kan jag inte anklaga serviceverkstaden för att dom inte meddelat att mina styrleder inte håller till nästa service då jag lämnat in bilen på en s.k. 1500 mils service ((oljebyte, kupefilterbyte, samt kontroll av bromsbelägg) enl. service- och garantiboken) :P
av Hellrider
boeder skrev:.

Nä men då var han egentligen inte inne å handlade utan stod med yxan i kundvagnsparkeringen[/quote]

Det är väl en jävla skillnad mot att lämna över nycklarna till bilverkstaden som då tar på sig ansvaret. Brukar du dina dumma fan lämna in nycklarna på CA när du handlar. Snacka om att du inte har något innanför pannbenet. Du själv är ju en psykopat som är medlem i detta forum. Hoppas du själv blir drabbad av en "psykopat" det verkar du som du inte har några problem med.[/quote]

Ja jag är ju iaf helt övertygad om vem det är som har problem här!

Ta du och kolla bilen noga innan nästa gång!

Och du:tänk över lite hur du har det ställt med dig själv med tanke på att just du har problem med dina senaste bilar,klarar du inte det så tycker jag du ska ringa doktorn.
Men då måste du väl skriva insändare om honom med,eftersom just din doktor är en klåpare,,,konstigt det här,vissa tycks ha en ständig otur!?
av boeder
Hellrider skrev:
!

Och du:tänk över lite hur du har det ställt med dig själv med tanke på att just du har problem med dina senaste bilar,klarar du inte det så tycker jag du ska ringa doktorn.
Men då måste du väl skriva insändare om honom med,eftersom just din doktor är en klåpare,,,konstigt det här,vissa tycks ha en ständig otur!?
Ok skall göra det Hellrider, kan du rekomendera någon? Och varför svarar du inte på min fråga om du brukar lämna in nycklarna på ICA? Sedan har jag ingen doktor då jag inte brukar uppsöka sådana då jag har haft turen och inte vara ett Måndagsex som du verkar vara!!! Men med dina 17 inlägg så verkar du vara van vid diskussioner på hög eller låg nivå som enbart sätter sig i försvarsläge = det var bättre förr, måste vi ändra på saker och ting, det fungerar ju, etc. Du verkar vara en sådan däe bakåtsträvare som alltid vet bäst och här häftigast. Stora muskler med litet huvud direkt på axlarna.
Användarvisningsbild
av Brainy
CarMan skrev:
Brainded skrev:
Jensen skrev:Kul att följa denna diskussion, många här som inte tror att ÅF/verkstaden gör någonting för att hela tiden förbättra sin kvalitet på både verkstadssidan samt försäljn.
Jobbar själv som säljare på Bilia i Stockholm och kan bara säga att det jobbas något grymt med hela tiden förbättra kvaliteten samt kundnöjdhet, självklart så kommer det alltid att finnas kunder som inte är nöjda eller känner sig lurade, detta är ett fenomen som bilbranschen nästan alltid haft emot sig.
Vi får inte glömma alla dessa kunder som är väldigt nöjda med sin aukt verkstad, som sen nån tidigare skrev så är det ju upp till var och en vem man vill lämna sin bil till.
Men till vissa här som är väldigt kritiska och som tror att verkstäderna systematiskt lurar sina kunder så vill jag bara säga att ni verkar inte veta ett skit om hur man jobbar hos en större ÅF.
Att sen tro som Teemu skrev att han skall få samma service hos nån mindre pajas verkstad för 4000kr billigare ,så undrar jag bara vem det är du blir lurad utav, tror du verkligen att en mindre verkstad kan erbjuda dig samma service inkl material/arbete så verkar du otroligt blåögd.
Du kanske då kan berätta för mig hur tusan jag ska kunna känna kundnöjdhet åt min lokale volvohandlare när han vid inlämnandet av bilen på vanlig service under dagen ringer och påpekar att samtliga bromsbelägg måste bytas vilket han också får göra och i sin tur tar betalt för det. 70mil senare så är beläggen helt slut på så det bromsar metall mot metall. Sedan hävdar de att det är normalt slitage.

Jomenvisst vilken kundnöjdhet de lyckas bygga upp hos mig :D

/Anders
självklart har det blivit nått fel nånstans, men det betyder ju inte att det komer att bli fel nästagång !
Det betyder att de genom bedrägeri tillskansat sig flera tusenlappar extra och sedan vägrat stå för det fast de torde förstå lika bra som jag att 70mil inte är normalt slitage.

Nu är det iofs fler incidenter som fått mig att avsky det stället som pesten men det där är helt klart det värsta (som jag märkt)
/Anders
av Hellrider
boeder skrev:
Hellrider skrev:
!

Ok skall göra det Hellrider, kan du rekomendera någon? Och varför svarar du inte på min fråga om du brukar lämna in nycklarna på ICA? Sedan har jag ingen doktor då jag inte brukar uppsöka sådana då jag har haft turen och inte vara ett Måndagsex som du verkar vara!!! Men med dina 17 inlägg så verkar du vara van vid diskussioner på hög eller låg nivå som enbart sätter sig i försvarsläge = det var bättre förr, måste vi ändra på saker och ting, det fungerar ju, etc. Du verkar vara en sådan däe bakåtsträvare som alltid vet bäst och här häftigast. Stora muskler med litet huvud direkt på axlarna.
Fattar inte vad det har med saken att göra om jag handlar på ica,om jag nu lämnar in min bil för rutbyte rekond el dito,så går ju iaf inte jag och synar bilen efteråt som du tycks göra,ica är en mataffär och där finns det inga doktorer om det var det du trodde man gjorde där!
Bakåtsträvare och stora muskler? hmm,jag är ju garanterat yngre än vad du är,så bättre förr vet jag inte hur jag ska tolka vad du nu har fått det ifrån,det är synd att du inte kan ta dig själv i kragen och förstå att det är du som har problem inte jag,,däremot får jag ju hand om problemet när du lämnat in bilen med ditt 4 sidiga klagobrev,och stora muskler har jag definitivt ej,Självklart måste jag ju gå i försvarsställning när idioter diskuterar på det här viset,tycker du jag bara skall sitta och hålla med eller??Du kan ju uppenbarligen inte ta emot självkritik!
av Teemu
Hellrider skrev:
CarMan skrev:
Ok, så om jag lämnar in min bil som gått 200 mil och får skador på den så får jag leva med det? Psykopater!!! Ok, det kanske beror just på den inställningen som många verkar ha, man får väl leva etc. Men om man skadar annans egendom, är inte det lite fel tänk. Just därför måste man parkera ytterst etc. För att inte såna psykopater som man läser om i tidningen tycker att det inte spelar någon roll & banka upp dörren på t ex. min bil. Men då kanske psykopaten tycker att det var väl inte farligt på en bil för över 350.000 kronor. Det är ju en värdslig sak och den drabbar ju inte psykopaten. Snacka om ett ego sinnat tänkande.

har du nån gång fått bilen reparerad gratis av din mataför bara för attt det är en skada på bilen efter du varit i deras affär o handlat?

Skadorna stod dom inte för i mitt fall iaf. Jag fick pengar tillgodo för bromsklotsarna, men dom havererade skivorna fick jag betala. Orsaken till att dom havererade var att det inte fanns något belägg kvar. Vilket i sin tur var klantigt värre av verkstaden om det nu går att kolla det. 4 månader efter service hade jag i princip ingen bromsbak pga märkesverkstaden. Och inte anser jag att dom tog sitt ansvar!! Dom skulle betalt för skivorna tycker jag, men det tyckte inte dom. Det skapar inte förtroende tycker jag iaf.
Och ni som tycker att ni får bra service hos er auktoriserade verkstad är jag bara glad åt, men jag tycker fortfarande att det är oerhörda överpriser på dom flesta märkesverkstäder. Sedan finns det märkesverkstäder som skiljer sig ifrån mängden och har betydligt billigare priser och då gynnar jag personligen hellre en sådan verkstad.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 54
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]