- lör 17 okt 2009, 19:38
Förmodligen har kompressorn till AC:n skurit. Bilen, en V70-01:a, funkar fint när AC:n är urkopplad, men när jag sätter på AC:n så dör bilen. Den orkar inte riktigt dra runt. Till saken hör att när jag kom hem i förmiddags så rök det från motorn så jag trodde bilen skulle brinna upp och jag lokaliserade felet till kompressorn.
Och nu till frågorna då:
Är det någon här på forumet som har varit utför samma problem?
Går det att köra bilen med AC:n urkopplad, eller har remmen tagit stryk som kan skada motorn framöver?
Någon som kanske har bytt kompressor av annan orsak, kostar det skjortan och femtio eller?
Tacksam för svar!
Synd att behöva komma dragandes med problem istället för lösningar, har haft stor nytta av detta forum förut flera gånger. En stor eloge till er som driver och administrerar, mycket uppskattat!!!!
Och nu till frågorna då:
Är det någon här på forumet som har varit utför samma problem?
Går det att köra bilen med AC:n urkopplad, eller har remmen tagit stryk som kan skada motorn framöver?
Någon som kanske har bytt kompressor av annan orsak, kostar det skjortan och femtio eller?
Tacksam för svar!
Synd att behöva komma dragandes med problem istället för lösningar, har haft stor nytta av detta forum förut flera gånger. En stor eloge till er som driver och administrerar, mycket uppskattat!!!!
V70N -01
Amazon -66 Orginal
Amazon -66 Orginal
- By ThorHammer