Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LimitedEd
behöver ta loss grillen på min s80 och funderar lite på hur den sitter.
det sitter ju 3 clips i botten som är ganska lätta att få loss men sen sitter den fast i övre delen oxå.
ser inga clips eller så men nått sitter den som berg i.
någon som vet hur man får loss den?
av DaXX
Den sitter fast med 3 clips i övre delen oxå. Tar en stund att peta loss och det är svårt att komma åt.
Första gången tröttnade jag och tog ner hela stötfångaren istället. Börja med de övre clipsen först.
Får du loss de tre övre så blir det lättare med de nedre.

Du får ha nånting som du sticker in i grillen så den hakar fast på baksidan eftersom det är svårt
att få in fingrarna och få bra grepp. Detta för att du måste dra grillen utåt samtidigt som du
använder en mejsel på clipsen...
av LimitedEd
DaXX skrev:Den sitter fast med 3 clips i övre delen oxå. Tar en stund att peta loss och det är svårt att komma åt.
Första gången tröttnade jag och tog ner hela stötfångaren istället. Börja med de övre clipsen först.
Får du loss de tre övre så blir det lättare med de nedre.

Du får ha nånting som du sticker in i grillen så den hakar fast på baksidan eftersom det är svårt
att få in fingrarna och få bra grepp. Detta för att du måste dra grillen utåt samtidigt som du
använder en mejsel på clipsen...
som jag misstänkte alltså,,då har man lite att pilla med då...

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]

Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]