- fre 16 okt 2009, 20:31
Är mest nyfiken,men vilken färg hade dina dörrsidor.
Kommer ihåg att det fanns en dubbelfärgad ganska ovanlig interiör till s80.
Graylina hette den.
Det var en blandning mellan Gray och Arena tror jag det var,en slags vaniljvit liknande historia
[quote.="linnar"]Detta är intressant!
Min förra S80 skulle jag köpa knappsatsen som reglerar radion från ratten. Min bil hade inte
dessa knappar.
Försäljaren kollade färkoden på min bil och plockade fram knapparna.
Till min förvåning hade den inte alls samma färg som ratten i övrigt.
Jag gick tillbaka och sade detta till Bilia. En kille följde med ut han hade med sig en tjock pärm.
Killen gick igenom bilen noterade allt möjligt och sedan gick vi tillbaka in.
Han knappade på datorn länge. Till slut sade han att bilen måste vara ombyggd för inte en
enda del i inredningen stämmer med vad det skall vara. Dörrsidorna var dessutom tvåfärgad
på ett sätt som inte finns(!?).
Man jag har inte rört en pinal på bilen, köpte den 2 år gamal med ca 3000mil på mätaren.
Ägaren innan (en kvinna) hade sparat alla papprer i bilens "pärm". Där fanns någon garanti
lagning och en service och en massa bensinkvitton mm. Men inget om någon ombyggnad.
Bilia hade inte heller något registrerat om att den haft en större reparation elle liknande.
Bilia kunde inte lösa problemet med färkoderna. Jag mailad Volvo Cars men fick aldrig något svar.
Är det någon som skojat med mig?[/quote]
Kommer ihåg att det fanns en dubbelfärgad ganska ovanlig interiör till s80.
Graylina hette den.
Det var en blandning mellan Gray och Arena tror jag det var,en slags vaniljvit liknande historia
[quote.="linnar"]Detta är intressant!
Min förra S80 skulle jag köpa knappsatsen som reglerar radion från ratten. Min bil hade inte
dessa knappar.
Försäljaren kollade färkoden på min bil och plockade fram knapparna.
Till min förvåning hade den inte alls samma färg som ratten i övrigt.
Jag gick tillbaka och sade detta till Bilia. En kille följde med ut han hade med sig en tjock pärm.
Killen gick igenom bilen noterade allt möjligt och sedan gick vi tillbaka in.
Han knappade på datorn länge. Till slut sade han att bilen måste vara ombyggd för inte en
enda del i inredningen stämmer med vad det skall vara. Dörrsidorna var dessutom tvåfärgad
på ett sätt som inte finns(!?).
Man jag har inte rört en pinal på bilen, köpte den 2 år gamal med ca 3000mil på mätaren.
Ägaren innan (en kvinna) hade sparat alla papprer i bilens "pärm". Där fanns någon garanti
lagning och en service och en massa bensinkvitton mm. Men inget om någon ombyggnad.
Bilia hade inte heller något registrerat om att den haft en större reparation elle liknande.
Bilia kunde inte lösa problemet med färkoderna. Jag mailad Volvo Cars men fick aldrig något svar.
Är det någon som skojat med mig?[/quote]
- By Kinesvolvo