Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tobbjo
Jag har ett svagt skramlande ljud från instrumentpanelen. Det kommer och går lite som det vill oavsett om jag kör på spärrlinjer eller på guppiga vägar. Dvs. det är svårt att provocera fram problemet.

Pratade med verkstaden om detta och frågade om det är ett vanligt problem. Fick svaret att det inte är ett fel som dom känner till iaf.
När jag nämnde att jag skulle lämna in bilen till en kompis sa han att även han har samma problem med sin bil. Därför undrar jag nu om det faktiskt är lite vanligare än vad jag fick förklarat för mig.

Både jag och min kompis kör V70 -04
av Perra N
Det kommer inte från handskfacket? har varit med om att de skramlat någon gång på kunders bilar, och ljudet fortplantat sig i hela panelen.
av NCR
Själv har jag ett svagt "dirrande", skrammel som tycks komma från passagerarstolen eller nånstans runt b-stolpen. Mycket irriterande med tanke på att resten av bilen är så tyst.
av Teemu
och jag har bara lite knarr ifrån helskinnet innan det blivit uppvärmt :)
Användarvisningsbild
av Brainy
NCR skrev:Själv har jag ett svagt "dirrande", skrammel som tycks komma från passagerarstolen eller nånstans runt b-stolpen. Mycket irriterande med tanke på att resten av bilen är så tyst.
Det enda problem jag märkt är ljud vänster fram i kupén, dessa beror på p-biljettshållaren och löses genom att helt enkelt alltid ha en biljett mellan rutan och hållaren :roll:

/Anders
av tobbjo
Det kommer inte från handskfacket?
Nee, där ligger bara instruktionsboken. Borde inte leva om så mkt :-)
Det enda problem jag märkt är ljud vänster fram i kupén, dessa beror på p-biljettshållaren och löses genom att helt enkelt alltid ha en biljett mellan rutan och hållaren
Tror inte ljudet kommer därifrån, värt att kolla. Svårt att lokalisera vart det kommer ifrån. Tror det är mer mot mitten.
Användarvisningsbild
av Brainy
Tror inte han menade något som låg i handskfacket ;)

Har för mig att luckan kan behöva smörjas.

/Anders
Användarvisningsbild
av _Rick_
NCR:

har oxå ett dirrande ljud i bilen. Det verkar som passagerarstolen låter över gupp och så. Den vibrerar. Man kan ta och 'klucka' den lite om man tar tag i nackstödet.

Stolen är fastskruvad..

det är väl glapp i elmotorerna kanske.
Användarvisningsbild
av Danneman
Å min knäpper det i panelen vid vindrutan innan bilen är riktigt varm.
Så visst är det vanligare än dom säger .
:???: :???:
av tobbjo
Har hittat det värsta skramlet, helt otippat kommer det från handbromsen :-)

Knappen där skramlar och det sprider sig så det är svårt att höra vart det kommer ifrån. Verkar som om man slipper få hela instrumentpanelen utriven trots allt.

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]