Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av torwald
Här om dagen när jag skulle blinka ut på gatan slutade bilen plötligt att blinka. Det är inget fel på lampor etc. (varning blinken funkar) Samtidigt upptäcker jag att alla funktioner på spakarna har slutat funka. Det ända som funkar är torkabladen (men bara en hastighet, oavsätt läga) Är det någon som har nån ide vad det kan vara?

Själv funderade jag på något relä, men vet inte vilket de skulle kunna vara, eller hur man vet om det är helt eller inte.

Tack på förhand!
Först_vill_jag_bara_saga_att_mitt_tangjent_bord_har_börjar_duka_under.Darför_ser_det_ut_som_det_gör.

Men_jag_ville_bara_skriva_att_problemet_ar_löst_och_om_någon_annan_får_liknande_symtom_så_gjorde_jag_som_så_att_jag_bytte_skringarna_som_var_till_blinkersen_och_en_skring_som_tydligen_skulle:vara_till_hela_spaken.Det_var_inget_synligt_fel_på_dem_men_jag_bytte_iaf.
Sedan_lossade_jag_ett_efter_ett_alla_relan(tog_alla_då_jag_inte_visste_vilket_som_var_vilket)Detta_gjorde_jag_ganska_vorslöst.Sedan_knackade_jag_lite_på_dem.

Sedan_funkade_allt_som_det_skulle_igen:)
det har jag råkat ut för jag med.

har hänt ett par gånger.

det jag gjort då är att jag tagit ur säkringen till swm, och satt tillbaka den så återställs felet. "stering wheel module" eller nått sånt heter det..

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]

Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]