Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av glenn30
hej undrar vad ni har för erfarenheter av biltemas kamremmar,dom är ju gjorda av good year,så det borde ju funka,vill höra både bra o dåliga erfarenheter
av Rådlös
På något sätt känns det som att sådana detaljer skall vara tillverkade efter en klar och otvetydig specifikation. I alla fall vill man tro det.
Användarvisningsbild
av volvo51
Jag har kört med Biltemas kamrem till våra bilar (240 och 740) i ca. 20 år enl. bytesintervall utan problem. Nu har jag en V40 och har inte bytt än.
Användarvisningsbild
av vetten
Ja dom verkar helt OK men jag va lite tveksam till deras löphjul och spännare i början och jag tänker nog inte ropa hej ännu. Men hittills har det funkat ?:-/
av *pettson*
vetten skrev:Ja dom verkar helt OK men jag va lite tveksam till deras löphjul och spännare i början och jag tänker nog inte ropa hej ännu. Men hittills har det funkat ?:-/
hmm.. Biltemas GoodYear sats innehåller INA spännare/ rullar.
Volvo leverarar ENDAST INA spännare/ rullar, liksom skf faktiskt gör det i sin sats med konstigt nog, även i Gates satser och i övriga satser som jag kan komma på. Ingen skillnad alltså. Biltema har inte ett smack med Goodyearsatsernas innehåll att göra, dom säljs under eget namn med eget innehåll.
Användarvisningsbild
av vetten
Där ser man :shock: Samma grejor i olika lådor alltså :mrgreen:

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]