Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

det löser ju inte PROBLEMET!!
För den delen så kan jag inte BARA sälja och köpa nytt!!
av ansod
Jag hade ett liknande problem en gång. Den bilen hade varit ine på service och reperation där man bytt hela tändsystemet ett par gånger utan att få ordning på den. Symtomet var inte helt detsamma. Den kunde gå som vanligt för att plötsligt stanna. När jag ägt den ett tag och jag trodde att jag gått igenom allt upptäckte jag ett det var dåligt jordat. Kolla det alla jordanslutningar. Om allt verkar ok men det ändå inte funger är det sannolikt för att strömmen inte går igenom komponenterna. Med andra ord finns det ingen ström till eller också ingen ström från. Lossa, smörj, slipa/gnid på allt du hittar (om du inte redan gjort det).
Lycka till!
Har mätt jord från alla punkter i motorrummet. som jag kan hitta.

Från batteri till jord på tändspolen till tändmodulen och över allt.
Bilen provrullad den skuttar men vill inte tända.
Funderar på om det kan vara så lätt att kamremmen har kuggat över, varför jag undrar är då jag inte vet hur länge den suttit på bilen.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Har du nåt att mäta med? Ska vara 100-300 Ohm mellan två av stiften på impulsgivaren på svänghjulet.
Ska ut och mäta när jag vaknar och fått i mig kaffe :D

Om det e bra väder det vill säga.
Har lagt märke till en sak när jag vrider på tändningen till läge "3" på nyckeln den tuggar och har det bra men den vill ju inte tända så jag har tittat lite på varvmätaren ska den röra sig eller ska den vara stationär när man nycklar igång bilen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Byta spolarmunstycke bak

kanske denna sida: https://www.ak24.se/sv/kod/oe-v[…]

Har det suttit en motor utan turbo i innan så[…]

Ok fattar då får man leva med att funk[…]

Gjorde detta innan mitt förra inlägg Fel[…]