Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av warp
Jag har en fråga ang fartkameror. jag har en c70 06 med rti den visar inte kamror när jag kör.
då tänkte jag uppdatera till nyare cd skiva. å på bilia i solna så skulle det funka, å enligt en volvo handlare i gbg som jag hade en annan fråga till sa samma sak. men när jag var o beställde vinterdäck hos brabil som ligger närmast där jag bor så sa dom att det inte funkar att uppdatera en 06 utan först 08 rti kan visa kamrerna.
dom på brabil pratade även med "teknisk support" som sa att det inte gick.
men vad krävs för att det ska fungera ..borde ju vara samma cd-rom så det ska väl bara va att byta skiva ?
ursäktar om det är en gammal fråga men har försökt leta på forumet.
tacksam för många bra svar. ps känns onödigt att lägga 2000+ för ngt som inte funkar.
mvh
Användarvisningsbild
av Mini_ice
De äldre kartorna har ingen funktion för fartkameror man har helt enkelt låtit bli att lagt in dem, så nej är svaret på din fråga, mycket möjligt att det finns till 08 men inte de äldre.. Ring själv teknisk support och fråga och så får du görna skriva här vad du fick för svar av dem!
av warp
Hmm utan att verka för korkad men de äldre kartorna...om jag köper nya uppdatering då får man väl nya kartor med typ kameror eller ?. iofs du skrev ngt om funktion...annars får jag väl försöka ringa dom.
ps jag försöker inte vara dryg det är bara att jag inte förstår ny dvd ny karta eller ?
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Jo förstår hur du menar, och tycker också att det borde vara en baggis att lägga in kartorna men verkar inte vara det.. :S
av swemax
Har du någon kompis som har en nyare karta så kan du kanske låna den och prova?
av warp
god morgon ..mejlade volvo inatt när jag arbetade ...men inget svar. så när jag vaknade så ringde jag teknisksupport o pratade med "stoffe", han sa att mitt rti system hette M.M.M o funkade inte. men pga efterfrågan så kanske ngn gång i framtiden .(lite luddigt) men iallafall ett svar.så tack för tipsen ändå.
btw när jag ändå frågade så sa han att dvd filmer inte heller gick..känns som bilens rti är från 76 o inte 06.
Undrar om man kan få kassetspelare (ironi)....
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Att fartkameror inte finns är hopplöst, det borde vara en enkel match att fixa..

Dvd kan jag däremot förstå att inte RTI´n kan spela upp då det är en väldig trafik fara???
av warp
jo men allt är en trafik fara om man inte gör det rätt..jag fårstår hur du tänker.men man skall ju inte distraheras när man kör. alltrnativet är att stå stilla när man gör det / vore kul om man fick möjligheten. men lite övermyndighets tänkande är det ...vi är ju ändå med i EU...å då tänker jag inte gå in på var man får köpa vin *L hur som tack för svaren...M.V.H
Bakaxelutväxling V70II

Aha! visst ja..den... :-D

V50 1.6 2010 diesel - startar inte

Hej! Jag har en V50 1.6 diesel från 2010 so[…]

Radio pausad

I landsproblem men varje gång jag kör i[…]

Multirem & glykolfråga

En fråga till, vart finns de avtappning f&ou[…]