Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P1800
Hej,

Fönsterhissen på förardörren krånglar. Livsfarligt kall mornar med kondens eller is som slår på fönstren i kombination med lågt stående sol. Sä kan man inte ha det! Den går bara ner ibland och det är en del pill med knappen upp / ner för att få den att stänga igen. Någon som har erfarenhet av detta problem.

Är det troligt att det beror på dator kommunikationen eller ett mera klassiskt motor / kabelfel?

Kan det finnas felkoder på detta?
av AndreasGLT
Prova att riva ner dörrsidan och kolla så allt ser ok ut. Hadde samma problem jag med och på volvo ville de byta panelen med knappar. Min bil hade även satt nån felkod på den. Men som sagt jag rev ner dörrsidan, gjorde rent lite lister och monterade tillbaka. nu är det säkert 1 månade sedan och den fungerar varje gång.
Användarvisningsbild
av P1800
Tack för svar!

Var nog inte helt tydlig i problembeskrivningen. När den inte vill röra sig så är det verkligen inget alls som händer. Om man däremot kör den i andra riktningen ett lite stycke så brukar dert fixa sig. Verkar inte som att det kärvar, men jag kan ju inte avfärda den teorin heller.
av AndreasGLT
P1800 skrev:Tack för svar!

Var nog inte helt tydlig i problembeskrivningen. När den inte vill röra sig så är det verkligen inget alls som händer. Om man däremot kör den i andra riktningen ett lite stycke så brukar dert fixa sig. Verkar inte som att det kärvar, men jag kan ju inte avfärda den teorin heller.

Det var exakt så jag hade också. men när den fastnat och du ruckar igång den den igen så fungerar den eller?
av AndreasGLT
greeeken skrev:Det är DDM modulen som är trasig.
Bara att byta mot en ny eller en beggad. Har du tur så slipper du ompragramera den begaggnade.

Hur kan du vara så säker på det. Har själv haft samma fenomen och det var inte DDM modulen i mitt fall.
av Daddan
På min var det fel på mekaniska lyftanordningen till fönstret. Det hamnade då snett i spåren och bilen trodde någon "klämdes". Kolla detta med innan byten av DDM eller sånt.
Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenhår[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna kö[…]

Det är en sådan jag menar. Men den jag […]