NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av flink
Det känns nästan som om gummiblndningen i torkaren är för hård.. kan vara ngt tillverkningsfel också, en dålig batch som gått ut till butiken?! Jobbigt när det blir sådär. Men det är bara att gå igenom punkt för punkt och se om man hittar felet.
poseidon skrev:Har oxå det problemet, det uppstod efter ett tag då jag bytt till nya. De nya var ljudlösa ett par månader å sen började det smälla. Bara på förarsidan dock.
Hm...det stämmer precis, jag har också bara ljud från förarsidan...
av flink
Är det många av er som kör med Volvos orginalblad? Själv har jag kört med alla möjliga tillverkare förr men på senare tid bara använt Volvos egna.
Det jag har märkt är att volvos kostar minst dubbelt så mycket som andra märken men fungerar lika bra/dåligt. Har ännu inte haft något blad som fungerar bra i ett helt år. Vill man så kan man köra två år, men då ser man inte mycket när det är lite kallare och regnigt.

Volvo och Biltema tycker jag håller ungefär samma kvallitet och priset, ja... Med Biltemas kan jag byta oftare och ha bättre sikt och ändå tjäna en liten slant.
Kanske sitter torkararmen inte fast ordentligt på axeln???
Lossas den innan man byter rutan, kanske den inte dragits fast ordentligt efteråt.
/Greenbay
greenbay skrev:Kanske sitter torkararmen inte fast ordentligt på axeln???
Lossas den innan man byter rutan, kanske den inte dragits fast ordentligt efteråt.
/Greenbay
Här snackar vi nått som ska nagelfaras imorgon! Tack för tipset!
Förresten, är det vanligt att det hänger "gamla torra" torkare i butik?

MVH Elias
av Aquila
Jag har fått samma problem på min V50 MY08.
Fick rutan sönderslagen av en älgskalle så jag fick en ny och givetvis byttes torkarna också. Efter bytet smäller det i vänsterkanten vid vändningen. Jag tycker det ser ut som att "plastclipset" som sitter i änden på bladet slår i rutramen.

Är det så att torkararmen måste demonteras vi byte av vindruta? Det skulle kunna vara en förklaring, att den inte monterats i exakt rätt läge efter bytet.
Mitt problem är nu åtgärdat. Det var gamla skittorkare med torrt gummi det handlade om för min del. Jag åkte till min märkesverkstad, visade mina torkarblad inköpta på random bensinmack. Killen i shopen hämtade ett par märkesblad, å jävlar i helvete vilken skillnad det var! Mjuka som sammet mot mina! Fast det fattade jag inte med bara de dåliga i nävarna, men med en referens... Han sa också som någon här tidigare påtalat att bensinmackar ofta har "knäckebröd" till vindrutetorkare i hyllorna.

Inte ett ljud nu, tyst som i kyrkan! :-)

MVH Elias
nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]