Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sleepy
Undrar om det är nogon som kan komma med lite tips om hur man blockar bort emblemen utan att fördärva lacken. Polare testade igår men misslyckades nått så fruktansvärt???
av Addekarlsson
Använd en lite grövre fiskelina och "såga" bort märkena. Sen pillar man bort klistret som blir kvar på lacken med naglarna. Kan använda typ aceton eller liknande, som inte förstör lacken oxå. Sen är det bara vaxa lite. Klart. :D

Mvh/ Adde
av sleepy
Tackar för det

m.v.h Kristoffer
Användarvisningsbild
av sweBERSERK
Använd Rödspånk, funkar utärkt, fixade nya midjelister på min V40 och det funkade perfekt!
Användarvisningsbild
av Michaela
jag har iaf på min 740 använt en "lagerkniv" o skurit bort emblemen o sen tatt lite lacknafta o skrubbat bort klistret,syns inget på lacken :)
av andezon
spackelspade samt lite vax efteråt ...
Användarvisningsbild
av <Rick>
Jag säger bara VÄRM bort emblemen med varmluft pistol!! Värm rätt mycket, pilla bort emblemen med fingrarna, använd handskar lr nåt. Varmt. sen använd lösningsmedel för limmet, o vaxa sen lite på ytan. Har pillat bort många emblem som bilrekondare i mina dar! :D
av Frigge
<Rick> skrev:Jag säger bara VÄRM bort emblemen med varmluft pistol!! Värm rätt mycket, pilla bort emblemen med fingrarna, använd handskar lr nåt. Varmt. sen använd lösningsmedel för limmet, o vaxa sen lite på ytan. Har pillat bort många emblem som bilrekondare i mina dar! :D
Håller med ! Värm upp dom så ramlar dom nästan bort sen.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av sinus
Men va försiktig när du värmer för laken blir även mjuk så om du kommer imot den så har du en fin repa istället
Användarvisningsbild
av sinus
självklart menade jag lacken...
Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.

Stereo byte

Jag har satt in en eftermarknadsstereo i en V70, m[…]