...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
de la ny asfalt på en väl trafikerad väg genom e-tuna,stopp i ena körfälten så feta köer uppstår,vad gör då en gubbe i en mazda miata? han lägger sig mitt i rondellen och blockerar båda filerna sen sätter sig gubbfan och tutar. jag hade lust att gå ur och klippa till fanstyget,det var ju han som blockera hela skiten ,snacka om trögfattad idiot :-(O)
av pjfj
Bländande skrikblåa halvljus som pekar åt alla håll, dimljus som lyser utan tillstymmelse till dimma, folk som helt glömmer att blända av vid krön och kurvor, folk som ligger i röven på en och bländar, och hästtransporter som plötsligt ska ut och köra om lastbilar på motorväg. Det blir fort tröttande, helt i onödan, att köra i mörker.

Folk är idioter.
Klart irriterande trafikanter är folk i premium / lyxbilssortimentet som kramar mittlinjen med motorstarka bilar som aldrig varit över 110 km/h pga rädsla för höga farter samt fabror blå och som enbart färdas i dessa bilar pga emblemet på bakluckan som de betalt massor för att kunna visa upp men aldrig använder. :D
RoadRunner1 skrev:Klart irriterande trafikanter är folk i premium / lyxbilssortimentet som kramar mittlinjen med motorstarka bilar som aldrig varit över 110 km/h pga rädsla för höga farter samt fabror blå och som enbart färdas i dessa bilar pga emblemet på bakluckan som de betalt massor för att kunna visa upp men aldrig använder. :D
Vad menar du med "kramar mittlinjen"? Sålänge de befinner sig på rätt sida linjen är det väl inga större problem?
Användarvisningsbild
av Brainy
Min erfarenhet är att de som kör och "kramar" mittlinjen oftast kör långt under rådande hastighetsbegränsning, om man då ligger placerad så långt till vänster som går utan att komma över i mötande körfält istället för att hålla den placeringen man fick lära sig på körskolan så blir en omkörning mycket svårare pga sikten skyms för bakomvarande bilist.
Ja, ännu bättre är ju om dom vågat gå in en bit på väggrenen med men det har vi i sverige inget krav att man ska göra. Däremot att vägplaceringen ska vara till höger.

Så tror jag att han menar :)

Dock kan jag inte minnas något tillfälle då jag varit med om detta och det varit en premiumbil, snarare gamla småbilar.
Ja, med kärringar bakom ratten (Obs, kärringar i detta fall behöver inte vara av kvinnligt kön...) :twisted:
Användarvisningsbild
av Ticken
Jag såg idag en väldigt bra reklam på tv. Det var en bilist som körde som en fan och pressde sig in mellan två bilar i en kö, en riktigt helgalen manöver.. Så dyker det upp en text.. "SKULLE DU VILJA MÖTA DIG SJÄLV I TRAFIKEN?"

Jag gillar den reklamen mer och mer, jag tänker faktiskt till innan jag står på bland andra bilar.. Det är ju en sak när man är ensam och så, men när det är mkt trafik så måste man kunna ta det lugnt..

Så så tänker jag numera, när jag ser andra som kör illa, skulle dom vilja möta sig själva?

/Ticken
Användarvisningsbild
av Ticken
Kom på en till sak jag stör mig på otroligt mycket. Säg att man åker motorväg 110km/h..

Jag har lixom inget imot att man vill åka 100 där.. eller rent av 90.

Men gör det då i högerfil!!!

Vänsterfilen är en omkörningsfil, för oss som vill stå på lite..

Blir tok sne när det ligger någon i typ 90 i vänsterfil och verkligen segar, eller ännu värre. När det ligger någon i 110 paralellt med en bil i höger körfält och det tar typ 10minuter för dom att köra om.

Är jag ute och cyklar eller är inte det här skitirriterande?

/Ticken
Ticken håller med du helt i hålet :) Sen finns det katt råtta förare.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 552

Har tyvärr ingen multimeter.

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?