NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av S40T5N
Såg att man kan köpa regnsensor för runt 400-500. Undrar nu om det finns någon som vet om det bara är att smäcka dit den och sedan få det programmerat? Jag har en S40 årsmodell 2005 men det fanns väl regnsensor som tillval på de årsmodellerna? Tänker på om det finns kablar fördraget. Tänkte samtidigt passa på att byta till auto avbländning backspegel invändigt.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Det är en annan spak till vindrutetorkaren för bilar med regnsensor. Finns ingen programvara för att addera funktionen.

Backspegel med aut avbländ går bra att byta till då det bara är ström som behövs.
Användarvisningsbild
av S40T5N
Ok. Tack för det snabba svaret. Då stryker jag regnsensor från listan då. Blir att byta bort den där Nissan Sunny backspegeln dock.
Användarvisningsbild
av wendtan
Det är ström och busskommunikation till aut avbl. backspegel. 4 trådar totalt. Ingen mjukvara, plug and play så att säga.
av HåkanS
Om man byter vindruta till en med regnsensor, samt byter ut spaken till vindrutetorkarna, fungerar det då fortfarande inte? I mittkonsollen uppe vid taket finns en extra kabel till bilar som inte har monterad regnsensor. Vad mer behöver jag?
Skall ändå byta en dålig ruta, och kan då lika görna skaffa en med regnsensor. Sitter sensorn monterad på rutan, klappat och klart, eller måste den också till?
av flink
Vad ska du med regnsensor till... man blir ju bara galen på den. Antingen är den för känslig eller för okänslig. Har dock varit med om att den funkat till belåtenhet, men det är allt för sällan.
av LasseRe
Min regnsensor fungerar perfekt. Använder ingen annan funktion för att styra vindrutetorkarna än regnsensorn i näst känsligaste läget. Då sköter den sig själv i alla väder.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]