NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av s80
Ja som rubriken lyder, detta trimmet ger 260hk och 400nm eller lite under

Eftersom det är geartronic lådan så är de lite mer försiktigare så att inget otrevligt händer med vxl-lådan.

Givetvis beror det på hur man kör, jag kör rätt normalt....men gött å ha lite extra..kulkul

Har en fråga...Hur mkt klarar automat lådorna till min V50 T5 2004 årsmodell??

Bör ju vara samma låda som sitter i D5:an, och de skall klara upp till 400nm enl.info

Någon som har chippat sin t5 med automat kan ju skriva här vad dom tycker och hur utväxlingen är/blir med trim dvs vid accelerationer??? Finns risken att man behöver annan mjukvara till lådan på volvo?

Hur som helst, är endast steg 1, finns betydligt värre trim men jag anser detta räcker...

Så nu känns ett trim nära till bilen.....
av dali
Volvo har begränsat vridmomentet för S40N/V50 D5 med automatlåda till 350 Nm. Det är D5 manuell som har 400 Nm.

Volvo anser alltså att automatlådan inte klarar över 350 Nm.
Användarvisningsbild
av StringerBell
s80 skrev:Ja som rubriken lyder, detta trimmet ger 260hk och 400nm eller lite under

Eftersom det är geartronic lådan så är de lite mer försiktigare så att inget otrevligt händer med vxl-lådan.

Givetvis beror det på hur man kör, jag kör rätt normalt....men gött å ha lite extra..kulkul

Har en fråga...Hur mkt klarar automat lådorna till min V50 T5 2004 årsmodell??
Ingen kan veta. Det finns alltid marginaler. Men om jag vore dig skulle jag byta olja i lådan ofta.
av goddamnswede
Med GT lådan er momentet begrenset på 1 og 2dre gir + at dom flesta tuneprogram begrensar moment hvis ment brukt på GT modellar.
Sjekk med tuner hva som gjelder.

Från början lite så, men man v&au[…]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)