Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av metalHJ
Yepp, som ämnet avslöjar och som säkert några av er märkt har jag varit väldigt frånvarande sista tiden. I det närmaste halvåret, och får väl beskylla största delen på fotkliv i utvecklingen av livet.

Träffade tjej, blev sambo, hon blev gravid och på den vägen är det. Har helt enkelt prioriterat helt andra saker än "datorsittande". Men nu har tillvaron stabiliserat sig, och tiden för dumburken har återigen infunnit sig :)

Sämre nyheter är att jag blev av med jobbet i svängen av lågkonjunkturen. Givetvis jävligt att förlora rutinerna, men samtidigt kände jag att utveckling behövdes så jag försöker se det positivt istället som ett utvalt offer i den sjunkande konjunkturen. Har kollat utbildningar, och vill utbilda mig till maskinist inom anläggning på byggsidan nu :) Förhoppningsvis är utbildning på G. Tillsvidare spinner jag vidare och jobbar extra som kock, något jag faktiskt är utbildad till i grunden och har någora års erfarenhet av.

Annars glider jag runt i samma gamla trogna 960, med sina 18 år på nacken. Och ser ingen anledning att han skulle ge upp de kommande året heller. Damen glider runt i Renault, men nu när en till familjemedlem väntas kollar vi på kombi. Naturligt tänker ni säkert direkt Volvo, men jag har fått upp ögonen för tyskarna också. Mycket för deras bränsleekonomi. De äldre volvo bilarna står ju inte direkt högt i kurs vad gäller bränsleekonomi... Men som läget är, prioriterar jag ju säkerhet och pålitlighet före allt annat.

Kul att vara tillbaka, har saknat er och alla diskussioner :-)-)
Användarvisningsbild
av cybermunk
Grattis till allt som varit och till den som kommer :D tråkigt med jobbet, men som du själv skriver så löser det sig.
Användarvisningsbild
av Severin
Roligt att du skriver vad du har gjort för jag har faktiskt funderat vart du tog vägen :D

Efter ett tag här så känner man igen "nicken" på dom aktivaste medlemmarna
Användarvisningsbild
av Brainy
metalHJ skrev: Träffade tjej, blev sambo, hon blev gravid och på den vägen är det.
Stort grattis!!!

Ang. svenskt/tyskt så vette tusan om det är så stor skillnad. Jag pendlar dagligen till västerås i en BMW 525 från 96-97 någonting (ja så lite bryr jag mig om bilen ;)) och att få den att dra under 0.9 till och från jobbet är en omöjlighet. Vad den drar blandat / stadskörning vill jag inte tänka på.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Tomas88
Funderade också på vart du tog vägen metalHJ.
Roligt att du är tillbaka och Grattis från mig med.
Hoppas du hittar ett jobb eller utbildning som du trivs med.
Användarvisningsbild
av eccy243
Jag har också funderat på vart en av 960-åkarna tog vägen. Välkommen tillbaka får jag säga. Och naturligtvis grattis! :D Ett tips på knodd-bil: 965 2,5 manuell. Komforten från våra direktionsvagnar, men en mindre, snålare motor och manuell låda som också drar mindre soppa. Men fortfarande massor med utrymme. Och skulle tåget fortsätta gå (det gör ju gärna de), så kan man ju köpa extrasäte och sätta in i skuffen och på så vis få plats med 5 ungar. :lol:

Annars skulle jag nog kolla på en 855 om jag skulle vänta tillökning. Eller varför inte en V40? Kanske blir lite litet...
Användarvisningsbild
av Nexus
kock? va fan! vem ska jag nu terrorisera längst med vägarna i e-tuna :lol:
Trevligt du ska bli pappa får grattulera vol:-)
av metalHJ
matzen10 skrev:Gratulerar till både det ena o det andra..! Du får ploppa in hit när du får tid helt enkelt.

Så här kommer det se ut i ditt hem om 1,5-2 år :lol:
Bild
Klockrent, jag ser fram emot det redan :wink: Undrar vad damen i hushållet ska säga!? :mrgreen:
Brainy skrev:Stort grattis!!!

Ang. svenskt/tyskt så vette tusan om det är så stor skillnad. Jag pendlar dagligen till västerås i en BMW 525 från 96-97 någonting (ja så lite bryr jag mig om bilen ) och att få den att dra under 0.9 till och från jobbet är en omöjlighet. Vad den drar blandat / stadskörning vill jag inte tänka på.
Har du gått och blivit BMW ägare Anders? vad hände med Saabarna? För faktum är just att BMW har jag kollat på, och fått mycket tips om att det ska vara vettiga bilar... Men fortfarande har jag svårt att riva bort Volvo stämpeln i själen, för trots allt är jag uppvuxen i volvo bilar. Och alla Volvo jag har ägt, har bara varit mer eller mindre problemfritt bilägande. Och när jag sätter familjen i samma kupé, blir det ett helt annat säkerhetstänk. Varav valet fortfarande är starkt riktat mot Volvo!
eccy243 skrev:Jag har också funderat på vart en av 960-åkarna tog vägen. Välkommen tillbaka får jag säga. Och naturligtvis grattis! :D Ett tips på knodd-bil: 965 2,5 manuell. Komforten från våra direktionsvagnar, men en mindre, snålare motor och manuell låda som också drar mindre soppa. Men fortfarande massor med utrymme. Och skulle tåget fortsätta gå (det gör ju gärna de), så kan man ju köpa extrasäte och sätta in i skuffen och på så vis få plats med 5 ungar. :lol:

Annars skulle jag nog kolla på en 855 om jag skulle vänta tillökning. Eller varför inte en V40? Kanske blir lite litet...
Är det verkligen någon märkbar skillnad i bränsleförbrukningen? Jag har fått för mig att det är en skröna... Jag menar, ska man åka 960 känns det ändå lika värt att åka 3 liters motorn. Men är det så att förbrukningen är så pass märkbar mellan 2,5 och 3 liters motorerna, är det helt klart ett sylvasst alternativ i nuläget. Är det någon modell jag är frälst i så är det 960! 850 går fint, men 960'in väger tyngre... Fortfarande Volvos gamla gedigna grund konstruktion, men i ett moderniserat yttre samt en helt annan utveckling av motor som verkligen faller mig i smaken. 5 ungar är inte omöjligt, detta var ganska inspirerande med en knodd väntades i magen :lol: Hade dock inte räknat med att det skulle bli så känsloladdat att bli farsa :)
Grammse skrev:kock? va fan! vem ska jag nu terrorisera längst med vägarna i e-tuna :lol:
Trevligt du ska bli pappa får grattulera vol:-)
Din gamla volvo raggare ;) Kul att höra av dig igen! Yepp, familjelivet verkar vara min melodi. Känns kanon kul! Men du, jag kan stilla din oro eller kanske snarare öka den genom att nämna att utbildningen jag pratar om, är just att bli grävmaskinist. Så nästa gång jag ser din röda volvo på vägbygget, ser du mig kanske styra skopan rakt ut framför nosen på dig. :mrgreen:
av metalHJ
Och naturligtvis, ett STORT TACK för alla gratulationer! Känns kanon kul det här, och ser verkligen fram emot födseln... :-)-)

Ni är som en andra familj här inne på jagrullar, klart som fan man saknat det :lol:
Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

Ja, jag ser nu att det ska finnas en skidlucka i m[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]