Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av superbil
I dag när jag skulle åka hem från en kompis så startade inte min bil!
Lysen och allt på instrumentbrädan lyste som vanligt men inget hände med motorn, inget gick runt. Har ni några tips & råd?? :roll:

Flyttar till rätt forumsdel
Loner
av Hellrider
superbil skrev:I dag när jag skulle åka hem från en kompis så startade inte min bil!
Lysen och allt på instrumentbrädan lyste som vanligt men inget hände med motorn, inget gick runt. Har ni några tips & råd?? :roll:
Solenoid kabeln till startmotorn glappar,eller så är starten kass,ge de en smäll starta,och lämna in bilen
av Perra N
Är det ström på batteriet?
av superbil
Är det ström på batteriet?
Ja vi försökte med startkablar men nej då det gick inte. :cry:
Användarvisningsbild
av George
Ringantennen kanske?
av superbil
Nu när vi skulle frakta bilen till verkstad så startade den på en gång, jag provade flera gånger och den startade så snällt, men dom får kolla på volvo om det är startmotorn. Snopet när man haft bilen i 1 månad och 1 vecka (HMM)
av lardan
Ett mycket vanligt fel på Volvo. Det sitter ett flatstift på startmotorn som brukar ärga och ge dålig kontakt. Det kan rätta till sig själv men räcker oftast med att ta av kabeln och montera tillbaka den. Har kört bärgare och åtgärdat många Volvo på detta sätt.
Användarvisningsbild
av greeeken
När jag hade batteri problem var det just så
Allt lyste fläkten fungerade men bilen startade inte
Testade med starthjälp men det gick inte...
En cell i batteriet var kaputt.

Nu har jag monterat knoppen sjukt nöjd med hu[…]

Slirande rem v60

Det behövs specialverktyg och helst ocks&arin[…]

Jag köpte min MY-14 2019 med 13k på m&a[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Mja, varvtalssignalen är en av två kabl[…]