Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hakank
eller nått liknande stod det i datorn och den gula triangeln lös i morse när jag skulle starta motorn. Startmotorn gick inte runt. Vred tillbaka till noll och försökte igen ganska omdelbart. Samma text men startmotorn snurrade utan att motorn startade. Vred av och väntade 5 sekunder. Nu var det ingen text i datorn och motorn startade. Har stoppat och startat motorn 6-10 ggr under dagen under lite runddturer hit och dit men inga fler meddelanden. Nån som har råkat ut för samma? Nån som har nån aning om varför motorstarten kan bli blockerad? Har en S60 2.5T

/Håkan
Användarvisningsbild
av hakank
Hej!

Hände det fler gånger än en?

/Håkan
av Fred
Detta har hänt mig en gång under ett och ett halvt år...bilen startade på en gång när jag testade igen. Har ingen aning om vad som framkallade det... :roll:

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av hakank
Man kanske vrider för snabbt så att alla pryttlar inte hinner ställa in sig till aktuella förhållanden. Verkar iaf som det inte kan vara allt för allvarligt då. Har inte haft några startproblem idag.

/Håkan
Användarvisningsbild
av midnight
Tjenare!
Detta har hänt mig en antal gånger. Orsaken till det tror jag att på nyckelknippan har jag även en kodlåsbricka som kan komma åt magnetringen som sitter på tändlåset. Då brukar det bli protester typ startspärren är inkopplad. Tar ur nyckel och väntar en liten stund så funkar det igen. Återkommer sådana problem ofta så är dekomendationen att man provar med en reservnyckel att ifall det har blivit tjall på programeringen i just det nyckel som krånglar. I annat fall så kanske det är något fel på just magnetringen på tändlåset och då blir det ju volvoverkstaden ändå eller någon mekonomenverkstad. 8)
Användarvisningsbild
av Sharkman
Har haft det på min också men efter att Volvo programmerade om transpondern i tändningslåset har det inte hänt igen.
Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenhår[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna kö[…]

Det är en sådan jag menar. Men den jag […]