Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoLuleå
Jag hämtade ut min nya V70 2,4D förra veckan men blev lite besviken på en sak, jag trodde "Dual Xenon" betydde att även helljuset var Xenon men så var det ju inte.
Jag vill slippa extraljus och funderar på att eftermontera Xenon i helljuset.

Frågor:
Blir det bättre helljus
Var finns det bra Xenon kit att köpa
Hur montera
Priser
mm

Tacksam för tips
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Men Dual xenon skall väl vara även på helljus? Iaf från Momentum och uppåt. Jag har ju det idag (har Summum) och har för mig att det var samma tillval? Det finns ju inget annat lamptillval utöver dual xenon och jag är 100% säker på att jag har Xenon även på helljus. Men helljuset lyser lite mindre "blått" än halvljuset. Dock ser du skillnad mot "vanliga" halogen på t.ex vita väglinjer etc som syns mycket bättre och på extremt långa avstånd.
av pergrein
Det är väl så att helljuset är halogen och xenonen viks upp lite när
man har på helljuset...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av henka35
pergrein skrev:Det är väl så att helljuset är halogen och xenonen viks upp lite när
man har på helljuset...

Mvh
Per
Precis, men det går bra att lägga ett H7 kit i helljusreflektorn. Köp då ett 50w kit från tex. xenonkungen.se. Det finns ingen lampvakt på helljuset så det är bara att montera.

/Henrik
Användarvisningsbild
av len
Dual xenon betyder två funktioner på halvljuset dvs som skrevs, halvljusbilden viks upp till en ganska bra helljusbild.
av S.t.r.a.n.D
Har ju kommit nytt Power Xenon nu också. 70W, det kommer jag prova på nästa bil (snart).
Bara bytt namn på gamla Bi-xenon som hade samma funktion.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Prova en lastbil med xenon konventerade Light force Blitz 240 med 70w xenon blev väldigt besviken inte lyste dom direkt nå mera än 35w xenon. inte värt och sätta pengarna på bättre och sätta pengarna på 35w och bra balaster.
Användarvisningsbild
av henka35
snoddasD5 skrev:Prova en lastbil med xenon konventerade Light force Blitz 240 med 70w xenon blev väldigt besviken inte lyste dom direkt nå mera än 35w xenon. inte värt och sätta pengarna på bättre och sätta pengarna på 35w och bra balaster.
Håller med, kör just nu med 50w på halvljusen på gummans nya Fiesta och inte är det någon skillnad mot 35w xenon som jag har på V50in.
Tror inte ljuset blir så mycket bättre faktiskt med dessa powerkit.

//Henrik

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa de[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]